Ipostaze ale jocului în opera lui Nicolae Esinencu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
473 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-30 12:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1(478).09(092) (74)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2091)
SM ISO690:2012
LUȚEV, Oxana. Ipostaze ale jocului în opera lui Nicolae Esinencu. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine, Ed. 2, 22-23 septembrie 2020, Chişinău. Iași – Chișinău: 2020, Ediția 2, pp. 559-563. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine
Ediția 2, 2020
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine"
2, Chişinău, Moldova, 22-23 septembrie 2020

Ipostaze ale jocului în opera lui Nicolae Esinencu

Hypostases of the play in the creation of Nicolae Esinencu

CZU: 821.135.1(478).09(092)

Pag. 559-563

Luțev Oxana
 
Universitatea de Stat „Dimitrie Cantemir”
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2021


Rezumat

Literature is a play with time, space, civilizations and history, and the game becomes a subject of interest, a reason that is found in the works of many writers, each representing it in its own way. In this communication, I will present the types of games in Nicolae Esinencu’s work, starting from the interpretations of the simple child’s game, to word games, language, performance, intertext. I will explain the etymology of the term and its interpretation by different peoples. I will present a dialogue between the childhood of Esinencu, Creangă, Eminescu, representing common tangents and differentiations, but also the game mirrored in the work of Fr. Schiller, H. Spencer, W. Wundt, who analyzed the game as the most widespread phenomenon of life, establishing a close relationship between the origin of the game and that of art. Nicolae Esinencu’s entire work becoming a game

Cuvinte-cheie
game, playful, performance, Nicolae Esinencu, irony, intertextuality