Adaptarea studenţilor medicinişti la procesul de studiu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
361 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-10 16:46
SM ISO690:2012
GARABADGI, Cătălina. Adaptarea studenţilor medicinişti la procesul de studiu. In: Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători, 16-18 octombrie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2019, p. 67. ISBN 978-9975-82-148-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători 2019
Conferința "Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători"
Chișinău, Moldova, 16-18 octombrie 2019

Adaptarea studenţilor medicinişti la procesul de studiu

Academic adjustment of medical students to the learning process


Pag. 67-67

Garabadgi Cătălina
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 7 martie 2021


Rezumat

Introducere. Experienţa academică joacă un rol important asupra deciziilor studenţilor, iar nesatisfacerea acesteia poate provoca schimbări majore, asociate cu absenţa adaptării şi abandonul studiilor.
Scopul lucrării. Evaluarea adaptării studenţilor medicinişti la procesul de studiu.
Material şi metode. Studiul a inclus intervievarea studenţilor din cadrul USMF „Nicolae Testemiţanu”, specialitatea Medicină Preventivă, anul VI, prin intermediul unui chestionar. Eşantionul a fost constituit din 26 de studenţi. Chestionarul a cuprins 30 de întrebări.
Rezultate. Din toţi studenţii chestionaţi, 57,6% au afirmat că au ales această universitate din propria dorinţă, 15,4% – la îndemnul altcuiva, iar 27,0% – din întîmplare. Perioada de adaptare la procesul de studii a durat între 6-7 săptămîni pentru 15,4% studenţi, 1 semestru – 50,0%, 1 an – 11,5%, nu au putut aprecia 19,3%, iar 3,8% au afirmat că încă nu au găsit ritmul potrivit. De-a lungul timpului petrecut în primul an de studii, 6,2% studenţi au perceput sentimentul de fericire, 11,3% – mîndrie, 10,0% – satisfacţie, 6,2% – tristeţe, 12,5% – dezamăgire, 12,5% – anxietate, 17,5% – nervozitate, 12,5% – tensiune, 5,1% – conflict personal, iar 6,2% – depresie. Pe parcursul primului an de studiu 34,6% au menţionat un grad de dificultate mediu de adaptare, 34,6% greu, iar 30,8% – foarte greu. Motivele posibile ale abandonului universitar ar fi nemotivarea de a învăţa – 23,0%, volumul mare de informaţie – 7,7%, programul încărcat – 10,3%, lipsa timpului personal – 10,3%, situaţia financiară – 12,8%, adaptarea – 7,7% şi alte motive – 28,2%.
Concluzii. Experienţa academică este o condiţie deosebit de importantă în procesul de integrare educaţională a studenţilor.



Introduction. Academic experience plays an important role upon student decisions, whereas the lack of satisfaction may cause major changes associated with failure to adapt or even study dropout.
Objective of the study. To evaluate the academic adjustment of medical students to the learning process.
Material and methods. The study included the interviewing of the students from SUMPh „Nicolae Testemiţanu”, Preventive Medicine specialty, VI year, via a questionnaire. The study was conducted on 26 students. The questionnaire contained 30 questions.
Results. Out of all the interviewed students, 57.6% chose this university due to their own desire, 15.4% – to the urge of someone else and 27.0% – by chance. The academic adjustment period lasted 6-7 weeks – 15.4% students, 1 semester – 50.0%, 1 year – 11.5%, 19.3% – could not appreciate and 3,8% claimed they haven’t got used so far. During the first year of study, 6.2% of students felt happiness, 11.3% – pride, 10.0% – satisfaction, 6.2% – sadness, 12.5% – disappointment, 12.5% – anxiety, 17.5% – nervousness, 12.5% – tension, 5.1% – personal conflict and 6.2 – depression. Over the first year of study, 34.6% mentioned the adjustment as an average degree of difficulty, 34.6% – difficult and 30.8% – very difficult. Possible reasons of university dropout would be the lack of study motivation – 2.0%, large amount of information – 7.7%, overloaded programs – 10.3%, lack of personal time – 10.3%, financial status – 12.8%, addaptation – 7.7% and other reasons – 28.2%.
Conclusions. Academic experience is a highly significant condition in the process of student’s educational integration.



Cuvinte-cheie
medicină preventivă, adaptare, abandonul universitar,

preventive medicine, adjustment, university dropout