Articolul precedent |
Articolul urmator |
290 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-06-07 14:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
725.8.04 (1) |
Arhitectură (635) |
SM ISO690:2012 BULAT, Vladimir. Construcţia şi dinamica decorului în pavilionul de filmare a studioului. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 19 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, pp. 33-34. ISBN 978-9975—84-088-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2019 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 19 aprilie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 725.8.04 | ||||||
Pag. 33-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În această lucrare ne vom concentra îndeosebi asupra schiţei decorului de interior amplasat în pavilionul de filmare a studioului. Crearea schiţelor şi a desenelor tehnice pentru construcţia decorului pe platoul pavilionului de filmare necesită o studiere clară pentru scenograf a problemelor creative şi tehnologice. Motivul schiţelor decorului construit în pavilion poate fi orice interior, de la simplu până la complicat: istoric, modern, construcţia militară, cabina avionului, interiorul vagonului militar din secolul trecut. Toate acestea pot fi construite în platoul pavilionului de filmare. Diferite motive arhitecturale, începând de la exteriorul casei până la ansamblul orăşenesc sau sătesc, cu străzi din trecutul istoric, pot construi diferite decoruri, după cerinţele dramaturgiei filmului. Şi totuşi vom încerca să clarificăm care sunt problemele puse de scenograf în crearea decorului din pavilion. Se caută diferite forme plastice de a se deplasa în mediul dramaturgic. Pictorul se reîntoarce la scenariul regizoral şi literar, căutând cheia rezolvării plastice a dramaturgiei. Prin viziunea plastică scenograful caută decodificarea dramaturgică a scenariului regizoral, a mediului unde se desfăşoară acţiunea, iar prin forma plastică creează mediul unde se petrece acţiunea. În compoziţia schiţei pictorul realizează ideea dramaturgică a scenariului. Prin forma plastică a schiţelor şi a materialului iconografic scenograful se străduie să întruchipeze amprentele timpului, viaţa societăţii. Caracterul personajelor se accentuează nu numai prin forma lăuntrică, dar şi prin mediul în care trăieşte, prin obiectele şi accentele timpului, care sunt redate în schiţele autorului. În creaţia scenografului rolul principal este individualitatea şi viziunea sa asupra mediului în care se plasează acţiunea. Anume viziunea originală a pictorului constituie cheia decodificării dramaturgiei filmului. |
||||||
Cuvinte-cheie decor, arhitectură, construcţie, pavilion, scenariu, scenograf |
||||||
|