Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
498 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 19:41
SM ISO690:2012
BRUJA, Carmen - Vasilica. Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 392-398. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Educația incluzivă – probleme actuale, experiențe și perspective


Pag. 392-398

Bruja Carmen - Vasilica12
 
1 Şcoala Gimnazială Frumoasa, jud. Bacău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

Adaptarea la permanentele cerinţe schimbătoare ale unei lumi care evoluează rapid, care necesită abordări multiple ale fenomenelor naturale şi/ sau sociale şi care impune adoptarea de strategii eficiente în vederea atingerii tuturor obiectivelor sale, presupune implicarea activă a întregii societăţi pentru a pune în centrul preocupărilor sale OMUL. Printre atributele acestei societăţi se pot enumera: schimbarea, transformarea, egalitatea şanselor, continua formare, cooperarea, evoluţia tehnologiei, preocuparea pentru oameni şi pentru nevoile lor în ceea ce priveşte dezvoltarea, integrarea şi inovarea. Elementul central al societății, element care poate contribui în mod valoros și radical la evoluţia tuturor elementelor componente ale societăţii este EDUCAŢIA. Educaţia incluzivă este un proces complex, de durată care necesită analize, schimbări şi construcţii continue pentru a realiza politici şi practici incluzive şi a asigura bazele unei culturi incluzive.Educaţia incluzivă a apărut ca o reacţie firească a societăţii la obligaţia acesteia de a asigura cadrul necesar şi condiţiile impuse de specificul educaţiei persoanelor cu cerinţe educative speciale. Fiecare copil este înţeles ca un participant activ la învăţare şi predare şi pentru că fiecare aduce cu sine în procesul complex al învăţării şi dezvoltării o experienţă, un stil de învăţare, un model social, o interacţiune specifică, un ritm personal, un mod de abordare, un context cultural căruia îi aparţine.

Adapting to the ever-changing demands of a rapidly evolving world, which requires multiple approaches to natural and / or social phenomena and which requires the adoption of effective strategies to achieve all its goals, implies the active involvement of society as a whole to focus on its main concern: MAN. Among the attributes of this society can be listed: change, transformation, equal opportunities, continuous training, cooperation, technology evolution, concern for people and their needs in terms of development, integration and innovation.The central element of society, an element that can contribute in a valuable and radical way to the evolution of all the society’s components is EDUCATION. Inclusive education is a complex, long-term process that requires continuous analysis, change, and construction to achieve inclusive policies and practices and lay the groundwork for an inclusive culture. Inclusive education emerged as a natural reaction of society to its obligation to provide the necessary framework and conditions imposed by the specifics of education of people with special educational needs. Every child is understood as an active participant in learning and teaching and because each brings with it in the complex process of learning and development an experience, a learning style, a social model, a specific interaction, a personal rhythm, a way of approaching , a cultural context to which it belongs.

Cuvinte-cheie
educație incluzivă, perspectivă educaţională, practici incluzive, factori facilitatori, integrare educaţională,

inclusive education, educational perspective, inclusive practices, facilitators, educational integration