Educația morală, modernism versus postmodernism
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
524 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-22 15:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034 (103)
Educație (14877)
SM ISO690:2012
VOICU, Cornelia. Educația morală, modernism versus postmodernism. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 422-427. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Educația morală, modernism versus postmodernism

CZU: 37.034

Pag. 422-427

Voicu Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Throught history, education has demonstrated its vital role for the development of civilization, the culture of humanity, for increasing the degree of oreder and rationality in social life, for cultivating spiritual values and thus conferring a high status to the human condition. The realization of moral education is done at a formal and informal level, with multiple and permanent implications in the informal conjuctures of social life. The essence of forming the moral profile of the pupils it concentrated in the first principle accoring to which it becomes the subject of moral practice.

Cuvinte-cheie
education, morality, ethics, morality, moral education