Articolul precedent |
Articolul urmator |
354 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-10 23:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78:37.036 (1) |
Muzică (1809) |
Educație (14324) |
SM ISO690:2012 PRAVIŢCHI, Galina, JELEAPOVA, Tatiana. Valențe formative ale lecției de cor. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 309-312. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 78:37.036 | ||||||
Pag. 309-312 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Music is a form of knowledge impregnated with many inherent information, shaping itself in a specific way of reflecting reality, through melodic tone, by playing a structure and chains of beautifully harmonized sounds. In this way, music offers us many opportunities for a holistic education in the broadest sense of the word. The unique formative valences attested in the practice of choral music endowed it with a remarkable and invaluable value. This article presents an overview of studies dedicated to choral performance in order to highlight the formative values that choral singing brings to education in general and music education in particular. |
||||||
Cuvinte-cheie music, choral singing, music education, formative valences |
||||||
|