Valențe formative ale lecției de cor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
354 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 23:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78:37.036 (1)
Muzică (1809)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
PRAVIŢCHI, Galina, JELEAPOVA, Tatiana. Valențe formative ale lecției de cor. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 309-312. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Valențe formative ale lecției de cor

CZU: 78:37.036

Pag. 309-312

Praviţchi Galina1, Jeleapova Tatiana2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Academia Naţională de Muzică „Prof. Pancio Vladigherov“, Sofia
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Music is a form of knowledge impregnated with many inherent information, shaping itself in a specific way of reflecting reality, through melodic tone, by playing a structure and chains of beautifully harmonized sounds. In this way, music offers us many opportunities for a holistic education in the broadest sense of the word. The unique formative valences attested in the practice of choral music endowed it with a remarkable and invaluable value. This article presents an overview of studies dedicated to choral performance in order to highlight the formative values that choral singing brings to education in general and music education in particular.

Cuvinte-cheie
music, choral singing, music education, formative valences