Modelarea formării instituționale a tinerilor pentru parentalitatea responsabilă în internaționalizării educației contextul
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
384 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-23 09:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1/.2 (19)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3944)
SM ISO690:2012
OVCERENCO, Nadejda. Modelarea formării instituționale a tinerilor pentru parentalitatea responsabilă în internaționalizării educației contextul. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 251-257. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Modelarea formării instituționale a tinerilor pentru parentalitatea responsabilă în internaționalizării educației contextul

CZU: 37.018.1/.2

Pag. 251-257

Ovcerenco Nadejda
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The article addresses the issue of shaping the institutional training of young people for responsible parenting in the context of the internationalization of education. The need to study this direction is determined by the phenomenon of parental incapacity of the contemporary family and its consequences on the value preferences of contemporary young people, the rating of parenthood in the individual axiological system. The paper contains the analysis of the plan for modeling the institutional training of young people for responsible parenting in the context of the internationalization of education. The modeling itself highlights the training activities of young people for a conscious and responsible parenting; elucidating the school's potential on the researched dimension. Ways are proposed to capitalize on the curriculum in terms of institutional training of young people for responsible parenting in the context of the internationalization of education.

Cuvinte-cheie
parenting, responsible parenting, parental disability, parental education, internationalization of education