Articolul precedent |
Articolul urmator |
384 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-23 09:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1/.2 (19) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3944) |
SM ISO690:2012 OVCERENCO, Nadejda. Modelarea formării instituționale a tinerilor pentru parentalitatea responsabilă în internaționalizării educației contextul. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 251-257. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1/.2 | ||||||
Pag. 251-257 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article addresses the issue of shaping the institutional training of young people for responsible parenting in the context of the internationalization of education. The need to study this direction is determined by the phenomenon of parental incapacity of the contemporary family and its consequences on the value preferences of contemporary young people, the rating of parenthood in the individual axiological system. The paper contains the analysis of the plan for modeling the institutional training of young people for responsible parenting in the context of the internationalization of education. The modeling itself highlights the training activities of young people for a conscious and responsible parenting; elucidating the school's potential on the researched dimension. Ways are proposed to capitalize on the curriculum in terms of institutional training of young people for responsible parenting in the context of the internationalization of education. |
||||||
Cuvinte-cheie parenting, responsible parenting, parental disability, parental education, internationalization of education |
||||||
|