Efortul bugetului de stat privind finanţarea învăţământului în condiţiile COVID-19
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
562 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-19 13:37
SM ISO690:2012
MANOLE, Tatiana, ŢURCAN, Rina. Efortul bugetului de stat privind finanţarea învăţământului în condiţiile COVID-19. In: Implicațiile economice și sociale ale pandemiei COVID-19:: analize, prognoze și strategii de atenuare a consecințelor, 23 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul Național de Cercetări Economice, 2020, pp. 65-67. ISBN 978-9975-3463-3-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Implicațiile economice și sociale ale pandemiei COVID-19: 2020
Conferința "Implicațiile economice și sociale ale pandemiei COVID-19:"
Chişinău, Moldova, 23 octombrie 2020

Efortul bugetului de stat privind finanţarea învăţământului în condiţiile COVID-19

JEL: I20, I22, I21

Pag. 65-67

Manole Tatiana, Ţurcan Rina
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

Sistemul de învățământ reprezintă acea verigă impactul căreia în viața social economică este unul decisiv. În condițiile deficitului bugetar cronic, sistemul național de învățământ beneficiază de finanțare mult mai modestă în raport cu experiența țărilor dezvoltate. În acest articol este analizată finanțarea învățământului general în Republica Moldova în baza costului standard per elev ponderat și finanțarea învățământului superior în baza costului standard per student echivalent. În condițiile de pandemie COVID 19, o răspândire din ce în ce mai mare o capătă utilizarea tehnologiilor informaționale și instrumentelor digitale care, în cele mai dese cazuri, implică eforturi și cheltuieli mai mari în raport cu varianta tradițională de desfășurare a acestora. În rezultat, se dublează munca cadrelor didactice, care ar trebui să fie finanțată suplimentar din bugetul de stat, aspecte justificate în prezentul articol.

Cuvinte-cheie
sistemul educaţional, învăţământ, finanţare, cost.