Mentoratul în contextul activității didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
570 95
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 16:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.09 (546)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
IANIOGLO, Maria. Mentoratul în contextul activității didactice. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 63-67. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Mentoratul în contextul activității didactice

Mentoring in the context of teaching activity

CZU: 37.09

Pag. 63-67

Ianioglo Maria
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

În articolul sunt evidențiate cele mai importante aspecte ale mentoratului care reprezintă o problemă complexă şi încă neexplorată suficient. Tot mai frecvent se discută în mediul educațional despre valoarea mentoratului pentru formarea profesională inițială a viitorilor pedagogi și profesorii debutanți, aflați la începutul carierei didactice. Cadrele didactice debutanți se confruntă cu numeroase provocări îm activitatea profesională și au nevoie de sprijin și ajutor, ghidare și consultare acordate de către instituția unde activează tinerii specialiști într-o formă organizată, formală și valorizată. Astfel, se va facilita transferul cunoștințelor teoretice asimilate în cadrul programei de studii la specialitatea sau specializarea concretă, încât să-și aibă oportunitatea de a-și dezvolta competențele profesionale.

The article highlights the most important aspects of mentoring which is a complex issue and not yet sufficiently explored. The value of mentoring for the initial professional training of future pedagogues and teachers at the beginning of their teaching career is being discussed more and more frequently in the educational environment. Beginning teachers face many challenges at the beginning of their professional career and need support and help, guidance and consultation provided by the institution where they work in an organized, formal and valued way. Thus, there will be facilitated the transfer of the theoretical knowledge assimilated within the study program to the concrete specialty or specialization in order to have the opportunity to develop their professional skills.

Cuvinte-cheie
mentor, mentorat, debut profesional, succes profesional,

mentor, mentoring, professional debut, professional success