Über die asdrucksmöglichkeiten der attribute in Deutschen zeitungstexten
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
445 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-04-06 16:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.112.2`367.333 (1)
Limbi germanice de Vest (Limba germană, Limba olandeză) (120)
SM ISO690:2012
SLIVCA, Iulia, POMELNICOV, Ana. Über die asdrucksmöglichkeiten der attribute in Deutschen zeitungstexten. In: Interuniversitaria, 8 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Ediția 16, pp. 102-105. ISBN 978-9975-50-248-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 16, 2020
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2020

Über die asdrucksmöglichkeiten der attribute in Deutschen zeitungstexten

CZU: 811.112.2`367.333

Pag. 102-105

Slivca Iulia, Pomelnicov Ana
 
Staatliche Alecu-Russo-Universität Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2020


Rezumat

Scopul de bază al lucrării date este studierea posibilităților de exprimare a atributelor în textele publicistice. Atributul este partea secundară a propoziției care definește cuvîntul referențial. În primul rând, atributele joacă un rol special pentru accentuarea sensului expresiei și participă în realizarea expresivității. În al doilea rând, limba publicistică este o întegritate, un produs definit de cultura și psihologia a societății moderne. Scopul acestui articol, este de a analiza posibilitățile de exprimare a atributelor în contextul diferitelor texte publicistice. În final vor fi analizate datele adunate într-o diagramă, care prezintă procentul tipurilor de atribute în textele publicistice.

Cuvinte-cheie
atribut, cuvânt determinat, îmbinări de cuvinte nominale, flexiu-ne, partea de propoziție, atribut așezat după termenul determinat

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-115952</cfResPublId>
<cfResPublDate>2020</cfResPublDate>
<cfVol>Ediția 16</cfVol>
<cfStartPage>102</cfStartPage>
<cfISBN>978-9975-50-248-1</cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/115952</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='DE' cfTrans='o'>&Uuml;ber die asdrucksm&ouml;glichkeiten der attribute in Deutschen zeitungstexten</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='DE' cfTrans='o'>atribut; cuvânt determinat; îmbinări de cuvinte nominale; flexiu-ne; partea de propoziție; atribut așezat după termenul determinat</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Scopul de bază al lucrării date este studierea posibilităților de exprimare a atributelor &icirc;n textele publicistice. Atributul este partea secundară a propoziției care definește cuv&icirc;ntul referențial. &Icirc;n primul r&acirc;nd, atributele joacă un rol special pentru accentuarea sensului expresiei și participă &icirc;n realizarea expresivității. &Icirc;n al doilea r&acirc;nd, limba publicistică este o &icirc;ntegritate, un produs definit de cultura și psihologia a societății moderne. Scopul acestui articol, este de a analiza posibilitățile de exprimare a atributelor &icirc;n contextul diferitelor texte publicistice. &Icirc;n final vor fi analizate datele adunate &icirc;ntr-o diagramă, care prezintă procentul tipurilor de atribute &icirc;n textele publicistice.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-83170</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-32249</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-83170</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-83170-5</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Slivca</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Iulia</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-32249</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-32249-5</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Помельникова</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Анна</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>