Articolul precedent |
Articolul urmator |
445 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-06 16:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.112.2`367.333 (1) |
Limbi germanice de Vest (Limba germană, Limba olandeză) (120) |
SM ISO690:2012 SLIVCA, Iulia, POMELNICOV, Ana. Über die asdrucksmöglichkeiten der attribute in Deutschen zeitungstexten. In: Interuniversitaria, 8 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Ediția 16, pp. 102-105. ISBN 978-9975-50-248-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 16, 2020 |
||||||
Colocviul "Interuniversitaria" Bălți, Moldova, 8 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.112.2`367.333 | ||||||
Pag. 102-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scopul de bază al lucrării date este studierea posibilităților de exprimare a atributelor în textele publicistice. Atributul este partea secundară a propoziției care definește cuvîntul referențial. În primul rând, atributele joacă un rol special pentru accentuarea sensului expresiei și participă în realizarea expresivității. În al doilea rând, limba publicistică este o întegritate, un produs definit de cultura și psihologia a societății moderne. Scopul acestui articol, este de a analiza posibilitățile de exprimare a atributelor în contextul diferitelor texte publicistice. În final vor fi analizate datele adunate într-o diagramă, care prezintă procentul tipurilor de atribute în textele publicistice. |
||||||
Cuvinte-cheie atribut, cuvânt determinat, îmbinări de cuvinte nominale, flexiu-ne, partea de propoziție, atribut așezat după termenul determinat |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-115952</cfResPublId> <cfResPublDate>2020</cfResPublDate> <cfVol>Ediția 16</cfVol> <cfStartPage>102</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-50-248-1</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/115952</cfURI> <cfTitle cfLangCode='DE' cfTrans='o'>Über die asdrucksmöglichkeiten der attribute in Deutschen zeitungstexten</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='DE' cfTrans='o'>atribut; cuvânt determinat; îmbinări de cuvinte nominale; flexiu-ne; partea de propoziție; atribut așezat după termenul determinat</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Scopul de bază al lucrării date este studierea posibilităților de exprimare a atributelor în textele publicistice. Atributul este partea secundară a propoziției care definește cuvîntul referențial. În primul rând, atributele joacă un rol special pentru accentuarea sensului expresiei și participă în realizarea expresivității. În al doilea rând, limba publicistică este o întegritate, un produs definit de cultura și psihologia a societății moderne. Scopul acestui articol, este de a analiza posibilitățile de exprimare a atributelor în contextul diferitelor texte publicistice. În final vor fi analizate datele adunate într-o diagramă, care prezintă procentul tipurilor de atribute în textele publicistice.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-83170</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-32249</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-83170</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-83170-5</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Slivca</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Iulia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-32249</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-32249-5</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Помельникова</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Анна</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>