Rolul standardizării în procesul educaţional universitar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
450 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-31 19:45
SM ISO690:2012
DUNAS, Tudor, BALAN, Mihaela. Rolul standardizării în procesul educaţional universitar. In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 20 decembrie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2018, pp. 139-143. ISBN 978-9975-88-056-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2018
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 20 decembrie 2018

Rolul standardizării în procesul educaţional universitar


Pag. 139-143

Dunas Tudor1, Balan Mihaela2
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2020


Rezumat

Standardizarea, avînd rădăcinile din antichitate, odată cu dezvoltarea procesului tehnico-ştiinţific, s-a extins masiv asupra tuturor domeniilor socio-economice, iar cu o deosebită amploare - în activităţile tehnico-inginereşti. Ocupînd un rol reglementar în procesele care au loc în economie şi în societatea modernă, standardizarea, prin intermediul standardelor, impune să fie respectate strict anumite norme, parametri, stări, reguli, cerinţe, etc., cu scopul asigurării obţinerii produsului finit în aspect cantitativ, calitativ şi competitiv. Conform planurilor de învăţămînt şi curriculumurilor la specialităţile inginereşti, nu există activităţi didactice la care să nu fie utilizate standardele respective, ca urmare, studenţii trebuie să fie bine documentaţi despre esenţa şi rolul standardizării, să cunoască şi să perceapă consecinţele ignorării importanţei standardelor.