Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-31 19:45 |
![]() DUNAS, Tudor, BALAN, Mihaela. Rolul standardizării în procesul educaţional universitar. In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 20 decembrie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2018, pp. 139-143. ISBN 978-9975-88-056-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2018 | ||||||
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice" Cahul, Moldova, 20 decembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 139-143 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Standardizarea, avînd rădăcinile din antichitate, odată cu dezvoltarea procesului tehnico-ştiinţific, s-a extins masiv asupra tuturor domeniilor socio-economice, iar cu o deosebită amploare - în activităţile tehnico-inginereşti. Ocupînd un rol reglementar în procesele care au loc în economie şi în societatea modernă, standardizarea, prin intermediul standardelor, impune să fie respectate strict anumite norme, parametri, stări, reguli, cerinţe, etc., cu scopul asigurării obţinerii produsului finit în aspect cantitativ, calitativ şi competitiv. Conform planurilor de învăţămînt şi curriculumurilor la specialităţile inginereşti, nu există activităţi didactice la care să nu fie utilizate standardele respective, ca urmare, studenţii trebuie să fie bine documentaţi despre esenţa şi rolul standardizării, să cunoască şi să perceapă consecinţele ignorării importanţei standardelor. |
||||||
|