Posibilități de asigurare a sustenabilității în învățământul superior în contextul schimbărilor inovaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
554 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-13 22:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1 (1418)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
SUSLENCO, Alina. Posibilități de asigurare a sustenabilității în învățământul superior în contextul schimbărilor inovaționale. In: Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere, 30 octombrie 2020, Iași, România. Iași, România: Performantica, 2020, Vol.36, pp. 204-209. ISBN 978-606-685-744-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere
Vol.36, 2020
Conferința "Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere"
Iași, România, Romania, 30 octombrie 2020

Posibilități de asigurare a sustenabilității în învățământul superior în contextul schimbărilor inovaționale

Possibilities to ensure sustainability in higher education in the context of innovative changes

CZU: 378.1

Pag. 204-209

Suslenco Alina
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2020


Rezumat

In this paper, the most important aspects regarding the training and development of employees in the context of distance learning were analyzed. Given the fact that the Covid-19 pandemic, employees of educational institutions face problems related to the need to assimilate new technologies and apply them in the classroom. Due to the standard of living in our country, it is observed that currently this problem is a major one and affects the entire education system. The research methods were: analysis, synthesis, induction, abduction, deduction, scientific abstraction. In conclusion, we can mention that new measures and regulations should be applied in the Labor Code and the Education Code regarding the regulation of labor relations between employee and employer where the work of teachers with students, students should be clearly regulated. The state must also prepare courses, trainings for all teachers at all levels of education in order to facilitate the transition to distance learning.