Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
499 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-06 15:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.2 (139) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 TERZI-BARBAROȘIE, Daniela. Educația în familie – plasa de siguranță în era globalizării. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 35-37. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4057051 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4057051 | ||||||
CZU: 37.018.2 | ||||||
Pag. 35-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Fenomenul globalizării se manifestă tot mai pregnant în toate aspectele vieții noastre – învățământul, cultura, politica, educația, economia, relațiile dintre oameni, transformândune și pe noi. Dincolo de multe oportunități, provocările acestei perioade a umanității sunt enorme, în special pentru domeniul educațional, atât în cadrul sistemelor de învățământ, cât și în sânul familiei. Misiunea părinților zilelor de azi este să pregătească adulții zilelor de mâine, și nu doar pentru comunitatea locală, ci pentru întreg globul pământesc. Astfel, poate apărea un conflict între dorința de a manifesta loialitate faţă de comunitatea locală şi stringența de a educa copii capabili să facă față solicitărilor și provocărilor globalizării și digitalizării. În sânul familiilor, cel mai important rol îl joacă formarea atitudinilor, a aptitudinilor şi a cunoştinţelor indispensabile descoperirii pas cu pas a celuilalt, a înţelegerii diversităţii umane, a necesităţii conştientizării asemănărilor și deosebirilor dintre oameni şi a interdependenţelor dintre aceștia. La fel de important este și efortul părinților de a încuraja copilul spre cunoaşterea de sine, ca o precondiţie pentru a-l putea cunoaşte pe celălalt şi a putea privi lumea din perspectiva celuilalt. |
||||||
Cuvinte-cheie metacompetențe, căutarea noului, implicare socială, explorare creativă, gândire de tip design, antreprenoriat, autonomie, autodisciplină, meta-competencies, looking for new experiences, social involvement, creative exploration, design thinking, entrepreneurship, Autonomy, self-discipline |
||||||
|