Educația în familie – plasa de siguranță în era globalizării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
499 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 15:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.2 (139)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
TERZI-BARBAROȘIE, Daniela. Educația în familie – plasa de siguranță în era globalizării. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 35-37. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4057051
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455

Educația în familie – plasa de siguranță în era globalizării

Education in the Family as a Safety Net in the Age of Globalization

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4057051
CZU: 37.018.2

Pag. 35-37

Terzi-Barbaroșie Daniela
 
Centrul psihologic Sinesis
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2020


Rezumat

Fenomenul globalizării se manifestă tot mai pregnant în toate aspectele vieții noastre – învățământul, cultura, politica, educația, economia, relațiile dintre oameni, transformândune și pe noi. Dincolo de multe oportunități, provocările acestei perioade a umanității sunt enorme, în special pentru domeniul educațional, atât în cadrul sistemelor de învățământ, cât și în sânul familiei. Misiunea părinților zilelor de azi este să pregătească adulții zilelor de mâine, și nu doar pentru comunitatea locală, ci pentru întreg globul pământesc. Astfel, poate apărea un conflict între dorința de a manifesta loialitate faţă de comunitatea locală şi stringența de a educa copii capabili să facă față solicitărilor și provocărilor globalizării și digitalizării. În sânul familiilor, cel mai important rol îl joacă formarea atitudinilor, a aptitudinilor şi a cunoştinţelor indispensabile descoperirii pas cu pas a celuilalt, a înţelegerii diversităţii umane, a necesităţii conştientizării asemănărilor și deosebirilor dintre oameni şi a interdependenţelor dintre aceștia. La fel de important este și efortul părinților de a încuraja copilul spre cunoaşterea de sine, ca o precondiţie pentru a-l putea cunoaşte pe celălalt şi a putea privi lumea din perspectiva celuilalt.

Globalization has transformed every aspect of our lives – education, culture, politics, economics, human relations, and ourselves. Although such a massive process brings many more opportunities, the associated challenges are also enormous, especially for education – both in educational systems and in the family. The mission of today’s parents is to train the adults of tomorrow, and not just for the community, but also for the entire globe. Thus, a conflict may arise between the desire to show loyalty to local communities and the need to raise children able to meet the demands and challenges of globalization and digitalisation. In families the most important part is reserved for the development of attitudes, skills, and knowledge necessary for the step-by-step discovery of the other, the understanding of human diversity, the need to be aware of the similarities and differences between people and the interdependencies between them. Equally important is the parents’ effort to encourage the child to know himself/herself, as a precondition for knowing others and being able to look at the world from the other’s perspective as well.

Cuvinte-cheie
metacompetențe, căutarea noului, implicare socială, explorare creativă, gândire de tip design, antreprenoriat, autonomie, autodisciplină,

meta-competencies, looking for new experiences, social involvement, creative exploration, design thinking, entrepreneurship, Autonomy, self-discipline