Concepte manageriale în activitatea televiziunii publice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
840 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-27 14:06
SM ISO690:2012
PARFENTIEV, Boris, PARFENTIEVA, Ala. Concepte manageriale în activitatea televiziunii publice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2009, nr. 2(22), pp. 184-190. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(22) / 2009 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Concepte manageriale în activitatea televiziunii publice

Pag. 184-190

Parfentiev Boris1, Parfentieva Ala2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2013


Rezumat

The Authors make an attempt to link general principles of the management to the objectives of the public TV and radio institution. The basic functions of management–planning, organizing, administering, controlling and evaluating are implemented to the daily practices of the public TV. The standard organizational chart of TV and radio institutions in Europe is also presented. The other managerial concepts are analyzed, such as the strategy of TV and Radio, organizational culture, stimulation and especially motivation of the employees, being exposed the main requirements to this important aspect – motivation of the personnel.