Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
607 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-05 15:57 |
SM ISO690:2012 ȘOREA, Ionuț, STOLERIU, Cristian Constantin, URSU, Adrian, URZICA, Andrei, ROMANESCU, Gheorghe. Modelarea zgomotului urban generat de traficul rutier. studiu de caz: zona centrală a municipiului Vaslui. In: Jurnalul Est European de Sisteme Informationale Geografice si Teledetectie, 2018, nr. 2, pp. 45-54. ISSN 2601-0100. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Jurnalul Est European de Sisteme Informationale Geografice si Teledetectie | ||||||
Numărul 2 / 2018 / ISSN 2601-0100 /ISSNe 2601-0119 | ||||||
|
||||||
Pag. 45-54 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Zgomotul ambiental a devenit în ultimii ani o problemă de mediu intens dezbătută la nivel european, atât cu privire la efectele sale asupra sănătății cetățenilor, cât și la modul în care poate fi redus de către administrațiile locale. La nivelul Uniunii Europene, Directiva 2002/49/CE reprezintă actul normativ care oferă indicații Statelor Membre asupra modului în care se poate modela zgomotul ambiental având ca sursă traficul rutier din aglomerările urbane, traficul feroviar, aerian din vecinătatea aeroporturilor, zgomotul din zonele industriale și cel generat pe drumurile din afara orașelor. Lucrarea de față urmărește prezentarea unei metode de modelare a zgomotului rutier folosind instrumentul GIS open-source opeNoise v. 1.0. – plugin integrat în QGIS Brighton 2.6.1. Zona studiată este reprezentată de porțiunea centrală a municipiului Vaslui, delimitată de Bd. Traian, Str. Ștefan cel Mare, Str. Alecu Donici, Str. Nicolae Iorga și Str. Victoriei. Pentru crearea hărților strategice de zgomot pe baza cărora se vor putea identifica zonele cu nivel ridicat de zgomot s-au integrat în plugin-ul de cartografiere acustică date de ordin spațial precum geometria rețelei stradale sau cea a clădirilor. |
||||||
Cuvinte-cheie zgomot ambiental, Trafic rutier, QGIS, opeNoise |
||||||
|