România în contextul economiei globale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
602 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 03:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338(498)+339.9 (1)
Situație economică. Politică economică. Conducerea economiei. Planificarea economiei. Producție. Servicii. Prețuri (2939)
Economia internațională în general. Relații economice internaționale. Economie globală (437)
SM ISO690:2012
MATEI-GHERMAN, Corina, TACU, Georgiana. România în contextul economiei globale. In: Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere, 10 noiembrie 2017, Iași, România. Iași, România: Performantica, 2017, Vol.30, pp. 350-359. ISBN 978-606-685-554-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere
Vol.30, 2017
Conferința "Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere"
Iași, România, Romania, 10 noiembrie 2017

România în contextul economiei globale

Romania in the context of global economy

CZU: 338(498)+339.9
JEL: A1, M

Pag. 350-359

Matei-Gherman Corina12, Tacu Georgiana3
 
1 AGER, LSR Filiala Iaşi,
2 Asociația Cultural–Științifică “Pleiadis”, Iaşi,
3 Institutul de Cercetari Economice şi Sociale “Gheorghe Zane” , Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2020


Rezumat

In the contemporary conditions, the firm is a very complex body, which faces contradictory decisions regarding the tactics and strategy of development and the satisfaction of the interests of the main shareholders. At the micromedia level, a strong influence on the firm may have the economic power to influence the market in order to determine the change in the behavior of firms in an alert economic environment, consideration must be given to the interest of the client, who under the contemporary conditions is heterogeneous, combining productive and unproductive consumers with different levels of financial availability, freedom to act, economic activity in which it operates, the awareness of competing firms.

Cuvinte-cheie
state, firm, Economy, innovation, development