Articolul precedent |
Articolul urmator |
424 0 |
SM ISO690:2012 TROIANOWSKI, Lidia. Idei estetice în publicistica lui Constantin Stere. In: Economie: Lucrări ştiinţifice, 27 septembrie 2012, Chişinău. Chişinău: 2012, Vol.31, pp. 627-634. ISBN 978-9975-64-235-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economie Vol.31, 2012 |
||||||
Conferința "Tendinţe moderne de dezvoltare economică şi financiară a spaţiului rural" Chişinău, Moldova, 27 septembrie 2012 | ||||||
|
||||||
Pag. 627-634 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper is concerning to the C. Steres vision on the aesthetic concept and how he developed it in the journals Evenimentul literar (1893-1894); Lumea nouă(1895-1897). The author analyzed the pecularity statments such as: the rol and place of artists in the society; art functions; national character of arts; the spring of inspiration; pure esthetics; ideal problems. Simultaneously, is drawing the Stere is contribution to sustain and promoting the poporanist s doctrine and its according to the époque needs. |
||||||
Cuvinte-cheie estetică, ideal, artă socială, artă pură, genuri artistice |
||||||
|