Idei estetice în publicistica lui Constantin Stere
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
424 0
SM ISO690:2012
TROIANOWSKI, Lidia. Idei estetice în publicistica lui Constantin Stere. In: Economie: Lucrări ştiinţifice, 27 septembrie 2012, Chişinău. Chişinău: 2012, Vol.31, pp. 627-634. ISBN 978-9975-64-235-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie
Vol.31, 2012
Conferința "Tendinţe moderne de dezvoltare economică şi financiară a spaţiului rural"
Chişinău, Moldova, 27 septembrie 2012

Idei estetice în publicistica lui Constantin Stere


Pag. 627-634

Troianowski Lidia
 
Institutul Integrare Europeană şi Ştiinţe Politice al AȘM
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2020


Rezumat

This paper is concerning to the C. Steres vision on the aesthetic concept and how he developed it in the journals Evenimentul literar (1893-1894); Lumea nouă(1895-1897). The author analyzed the  pecularity statments such as: the rol and place of artists in the society; art functions; national character of arts; the spring of inspiration; pure esthetics; ideal problems. Simultaneously, is drawing the Stere is contribution to sustain and promoting the poporanist s doctrine and its according to the époque needs.

Cuvinte-cheie
estetică, ideal, artă socială, artă pură, genuri artistice