Articolul precedent |
Articolul urmator |
595 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 17:45 |
SM ISO690:2012 DAVID, Mihail, CORCIMARI, Ion. Unele aspecte privind principiul autodeterminării şi separatismul. In: Focarele separatiste și impactul lor asupra terorismului contemporan, 16 martie 2017, Chişinău. Chișinău: 2017, p. 83. ISBN 978-9975-121-38-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Focarele separatiste și impactul lor asupra terorismului contemporan 2017 | ||||||
Conferința "Focarele separatiste și impactul lor asupra terorismului contemporan" Chişinău, Moldova, 16 martie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 83-83 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Principiul autodeterminării este un principiu fundamental al dreptului internaţional public, fiind consacrat într-o serie de documente internaţionale şi presupune faptul că de dreptul la autodeterminare dispun doar popoarele caracteristicile cărora corespund cu cele ale naţiunii, cum ar fi, de exemplu: teritoriu comun, tradiţie istorică comună, identitatea etnică, omogenitatea culturală, conştiinţa şi voinţa de a fi identificat ca popor, şi care se află sub dominaţia străină, pe când separatismul reprezintă minorităţile etnice în cadrul unui stat, dar care nu au acest drept, odată ce exista deja un stat naţional al etniei respective. Dreptul la autodeterminare, de care dispun minorităţile, presupune doar recunoaşterea specificului lor etnic şi dreptul la un anumit grad de autonomie culturală şi administrativă în cadrul unui stat. |
||||||
Cuvinte-cheie principiu autodeterminare separatism decolonizare declaraţie, principle self-determination separatism decolonization, statement |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-100591</cfResPublId> <cfResPublDate>2017</cfResPublDate> <cfStartPage>83</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-121-38-5</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/100591</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Unele aspecte privind principiul autodeterminării şi separatismul</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>principiu autodeterminare separatism decolonizare declaraţie; principle self-determination separatism decolonization; statement</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Principiul autodeterminării este un principiu fundamental al dreptului internaţional public, fiind consacrat într-o serie de documente internaţionale şi presupune faptul că de dreptul la autodeterminare dispun doar popoarele caracteristicile cărora corespund cu cele ale naţiunii, cum ar fi, de exemplu: teritoriu comun, tradiţie istorică comună, identitatea etnică, omogenitatea culturală, conştiinţa şi voinţa de a fi identificat ca popor, şi care se află sub dominaţia străină, pe când separatismul reprezintă minorităţile etnice în cadrul unui stat, dar care nu au acest drept, odată ce exista deja un stat naţional al etniei respective. Dreptul la autodeterminare, de care dispun minorităţile, presupune doar recunoaşterea specificului lor etnic şi dreptul la un anumit grad de autonomie culturală şi administrativă în cadrul unui stat.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The principle of self-determination is a fundamental principle of public international law, as enshrined in several international documents and assumes that the right to self-determination have only peoples whose characteristics correspond to those of the nation such as for example, common territory, common historical tradition, ethnic, cultural homogeneity, consciousness and the will to be identified as people who are under foreign domination, while separatism representing ethnic minorities within a state, but not this right, once is already a national state of ethnicity question. The right to self-determination available to minorities only assume their ethnic recognition and the right to a certain degree of cultural and administrative autonomy within a state.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-21508</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-43898</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-21508</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-21508-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>David</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Mihail</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-43898</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-43898-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Corcimari</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ion</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>