Articolul precedent |
Articolul urmator |
848 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 19:01 |
SM ISO690:2012 CARANFIL, Narcisa Gianina, ROBU, Viorel. Predictori ai angajamentului în domeniul şcolar în rândul adolescentilor români: explorarea rolului motivatiei pentru activitatea şcolara şi a climatului şcolar. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: in the context of mentality's transformation, Ed. 7, 8-9 decembrie 2016, Chişinău. Chişinău, 2017: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 7, pp. 86-101. ISBN 978-9975-108-27-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 7, 2016 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 7, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 86-101 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Principalul obiectiv al acestui studiu corelaţional a fost explorarea relaţiilor dintre angajamentul în domeniul şcolar, dimensiunile motivaţiei pentru activitatea şcolară şi climatul şcolar perceput în rândul adolescenţilor români. Participanţii au fost 298 de elevi de liceu (193 fete şi 105 băieţi). Aceştia au completat mai multe chestionare standardizate care au inclus Student Engagement in School/Four-Dimension Scale [SES/4DS; 35, 36, 38]., Academic Motivation Scale-High School Version [AMS-HS; 32, 33]., o versiune prescurtată pentru Perceived School Climate Scale [PSCS; 41]. şi o versiune prescurtată pentru Motivating Intructional Context Inventory [MICI; 14]. Comparativ cu băieţii, fetele au obţinut un scor mediu semnificativ mai ridicat pentru angajamentul în domeniul şcolar. Totuşi, mărimea efectului a fost modestă. În eşantionul curent de adolescenţi, treapta şcolară, specializarea şi situaţia familială nu au avut efecte semnificative asupra angajamentului în domeniul şcolar. Angajamentul în activitatea şcolară a evidenţiat corelaţii semnificative cu aproape toate variabilele de interes. Datele analizei de regresie liniară multiplă au evidenţiat cei mai consistenţi predictori ai angajamentului în domeniul şcolar, şi anume suportul din partea covârstnicilor (ca dimensiune a climatului şcolar), respectiv motivaţia intrinsecă şi amotivaţia (ca dimensiuni ale motivaţiei pentru activitatea şcolară). Rezultatele sunt discutate în termenii contribuţiilor pe care le aduc la studiul angajamentului în domeniul şcolar. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenţi, angajament în domeniul şcolar, motivaţie intrinsecă şi extrinsecă, amotivaţie, suport din partea profesorilor şi a covârstnicilor, autonomie acordată elevilor, claritatea şi consistenţa regulilor din şcoală, calitatea practicilor instructive, modele predictive, adolescents, school engagement, intrinsic and extrinsic motivation, amotivation, support from teachers and peers, autonomy granted to students, clarity and consistency of school rules, quality of instructional practices, predictive models |
||||||
|