Abordarea limbii latine prin prisma mixului de marketing
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
826 23
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-11 21:50
SM ISO690:2012
CEPRAGA, Lucia, BÎRSAN, Svetlana. Abordarea limbii latine prin prisma mixului de marketing. In: Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română. În memoriam: 85 de ani de la naştere: În memoriam: 85 de ani de la naştere, 17 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2019, pp. 366-371. ISBN 978-9975-149-05-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română. În memoriam: 85 de ani de la naştere 2019
Simpozionul "Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română"
Chişinău, Moldova, 17 mai 2019

Abordarea limbii latine prin prisma mixului de marketing


Pag. 366-371

Cepraga Lucia, Bîrsan Svetlana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2020


Rezumat

This article refers to the modernization of education, as a sine qua non prerequisite for the realization of the whole system of the didactic process. A solution for survival of Latin would be, in our view, the reconceptualization of the teaching methodology through the mix of marketing, ie 4P and 4C. A starting point in this sense would be interdisciplinarity that gives us multiple opportunities for interactive, interesting and effective teaching and learning, with increased pragmatism in professional and personal development.

Cuvinte-cheie
Latin, University Education, curriculum, marketing mix, 4P, 4c, communication, interdisciplinarity, multiculturalism, personal development, proficiency trening