STEM, STEAM şi învăţământul profesional tehnic
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
927 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091 (27)
Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics (273)
SM ISO690:2012
ILIEV, Michelle. STEM, STEAM şi învăţământul profesional tehnic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 1(119), pp. 15-18. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3695327
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(119) / 2020 / ISSN 1810-6455

STEM, STEAM şi învăţământul profesional tehnic

STEM, STEAM and Technical and Vocational Education & Training

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3695327
CZU: 377.091

Pag. 15-18

Iliev Michelle
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Articolul abordează relevanţa educaţiei STEM versus STEAM în contextul celei de-a patra revoluţii industriale şi al noilor cerinţe faţă de educaţie. În învăţământul profesional tehnic, soluţiile STEAM vin să completeze demersul instructiveducativ prin punerea accentului pe învăţare în bază de proiect şi pe gândirea de tip design, iar spaţiile inovative de tip FabLab sau Innovation Campus oferă o legătură strânsă cu cerinţele şi procesele reale de pe piaţa muncii, având ca finalitate un absolvent de calitate, care se poate angaja şi integra uşor în societate. Cuvinte-cheie: educaţie STEM, educaţie STEAM, abilităţi socioemoţionale, competenţe digitale, învăţământ profesional tehnic, învăţare în bază de proiect, FabLab, Innovation Campus, MakerSpace.

The article addresses the relevance of STEM versus STEAM education in the context of the fourth industrial revolution and the shift in education systems. For technical and vocational education institutions, STEAM solutions upgrade the teaching and learning processes with a specific accent on project-based learning and design thinking methodology. Moreover, innovative spaces, such as FabLab and Innovation Campus, can link the education system to job market needs.

Cuvinte-cheie
educație STEM, educaţie STEAM, abilităţi socioemoţionale, competenţe digitale, învăţământ profesional tehnic, învăţare în bază de proiect, FabLab, Innovation Campus, MakerSpace,

STEM education, STEAM education, soft skills, digital competencies, technical and vocational education