Experienţe pozitive în predarea didacticilor particulare în contextul reformelor curriculare din învăţământul general
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
734 25
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-15 09:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016 (32)
Kinds of school providing general education (2007)
SM ISO690:2012
VELIŞCO, Nadejda. Experienţe pozitive în predarea didacticilor particulare în contextul reformelor curriculare din învăţământul general. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 1(119), pp. 18-21. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3695326
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(119) / 2020 / ISSN 1810-6455

Experienţe pozitive în predarea didacticilor particulare în contextul reformelor curriculare din învăţământul general

Positive Experiences Derived from the Teaching of Specific Didactics in the Context of Curricular Reform in General Education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3695326
CZU: 373.016

Pag. 18-21

Velişco Nadejda
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Articolul este dedicat problemei predării didacticilor particulare ca unităţi de curs fundamentale în procesul de formare profesională iniţială, corelate cu reformele curriculare întreprinse în învăţământul general din Republica Moldova în anii 2018-2019. Se descrie modul în care reforma curriculară va influenţa pregătirea viitorilor pedagogi, dar şi căror produse curriculare urmează să li se acorde atenţie maximă în procesul de formare a acestora. Prezentarea principalelor schimbări în dezvoltarea şi evoluţia Curriculumului Naţional în perioada 1990-2019 îi va ajuta pe viitorii pedagogi să înţeleagă rolul important pe care îl vor avea în dezvoltarea generaţiilor în creştere.

The article is dedicated to the problem of teaching specific didactics in the initial teacher training process as fundamental course units by relating them to the curricular reform undertaken in Moldovan general education in 2018-2019. The author describes how the curricular reform is going to influence the initial training of future educators, as well as which curricular products ought to be given maximum attention in the training process. Presenting the main changes in the development and evolution of the National Curriculum between 1990 and 2019 will help the future educators understand the important role they are about to play in the development of future generations.

Cuvinte-cheie
curriculum, didactica particulară, stagii de practică, competențe, strategii de învăţare, conceptul STEM/ STEAM, strategii de evaluare, produse curriculare,

curriculum, specific didactics, internship, competences, learning strategies, STEM/STEAM concept, assessment strategies, curricular products