Facilitarea retroacțiunii comunicării prin asertivitate pedagogică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
879 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 18:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+37.064 (3)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3944)
Social problems. Human contacts, relationships (115)
SM ISO690:2012
BÎRSAN, Elena. Facilitarea retroacțiunii comunicării prin asertivitate pedagogică. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul superior: clasic versus modern , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. II, pp. 30-38. ISBN 978-9975-76-290-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. II, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Facilitarea retroacțiunii comunicării prin asertivitate pedagogică

Pedagogical assertiveness as a means to facilitate the feedback in communication

CZU: 37.015.3+37.064

Pag. 30-38

Bîrsan Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

 Comunicarea este un proces de bază în viața individului aflat, de-a lungul vieții lui, în interacțiuni permanente cu alți parteneri sociali.  O buna desfășurare a comunicării trebuie să respecte o serie de etape ale acestui proces: codificare, transmitere, decodificare și feed-back. În mediul profesional (educațional în cazul nostru), oferirea de feed-back este o condiție necesară pentru buna comunicare, rezolvarea conflictelor interne și eficientizarea eforturilor depuse. Un feed-back corect asigură înțelegerea și receptarea în bune condiții a mesajului, adaptarea mesajului la caracteristicile receptorilor, reglarea socială prin flexibilitatea rolurilor și a funcțiilor îndeplinite de receptori, precum și reducerea aprehensiunii și mărirea satisfacției. Toate aceste aspecte vor fi asigurate dacă comunicarea se desfășoară într-o manieră asertivă.

 Communication is a basic process in the life of the individual who, throughout his social life, is in constant interaction with other people. A good communication process must follow a series of stages: coding, transmission, decoding and feedback. In the professional environment (educational in our case), providing feedback is a necessary condition of successful communication; it solves internal conflicts and optimizes the interlocutor's efforts to communicate the message.  A correct feedback gives the communicator an idea of how the message is being received and understood and whether it needs to be adapted  or modified based on the receiver's needs; it ensures the social regulation through the flexibility of the roles and functions performed by the receivers; it reduces the apprehension and increases the communication satisfaction of the interlocutors. All these aspects can be ensured if the message is communicated in an assertive manner.

Cuvinte-cheie
comunicare, asertivitate, asertivitate pedagogică, retroacțiune, mediu educaţional,

communication, assertiveness, pedagogical assertiveness, feedback, educational environment

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Bîrsan, E.M.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Facilitarea retroacțiunii comunicării prin asertivitate pedagogică</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2019</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-76-290-8</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>comunicare</subject>
<subject>asertivitate</subject>
<subject>asertivitate pedagogică</subject>
<subject>retroacțiune</subject>
<subject>mediu educaţional</subject>
<subject>communication</subject>
<subject>assertiveness</subject>
<subject>pedagogical assertiveness</subject>
<subject>feedback</subject>
<subject>educational environment</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.015.3+37.064</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2019</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>&nbsp;Comunicarea este un proces de bază &icirc;n viața individului aflat, de-a lungul vieții lui, &icirc;n interacțiuni permanente cu alți parteneri sociali.&nbsp; O buna desfășurare a comunicării trebuie să respecte o serie de etape ale acestui proces: codificare, transmitere, decodificare și feed-back. &Icirc;n mediul profesional (educațional &icirc;n cazul nostru), oferirea de feed-back este o condiție necesară pentru buna comunicare, rezolvarea conflictelor interne și eficientizarea eforturilor depuse. Un feed-back corect asigură &icirc;nțelegerea și receptarea &icirc;n bune condiții a mesajului, adaptarea mesajului la caracteristicile receptorilor, reglarea socială prin flexibilitatea rolurilor și a funcțiilor &icirc;ndeplinite de receptori, precum și reducerea aprehensiunii și mărirea satisfacției. Toate aceste aspecte vor fi asigurate dacă comunicarea se desfășoară &icirc;ntr-o manieră asertivă.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>&nbsp;Communication is a basic process in the life of the individual who, throughout his social life, is in constant interaction with other people. A good communication process must follow a series of stages: coding, transmission, decoding and feedback. In the professional environment (educational in our case), providing feedback is a necessary condition of successful communication; it solves internal conflicts and optimizes the interlocutor&#39;s efforts to communicate the message.&nbsp; A correct feedback gives the communicator an idea of how the message is being received and understood and whether it needs to be adapted&nbsp; or modified based on the receiver&#39;s needs; it ensures the social regulation through the flexibility of the roles and functions performed by the receivers; it reduces the apprehension and increases the communication satisfaction of the interlocutors. All these aspects can be ensured if the message is communicated in an assertive manner.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>