Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
704 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-07 09:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
82.091:37.034 (1) |
Literary criticism. Literary studies (212) |
Education (14334) |
SM ISO690:2012 PUȚUNTEAN, Nina. Perspectiva diacronică în abordarea conceptului de „valoare literar-artistică”. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 3(43), pp. 58-66. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(43) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 82.091:37.034 | ||||||
Pag. 58-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Valoarea/valoarea literar-artistică sunt definite de către specialiștii occidentali în domeniul lecturii din câteva perspective, fiecare descoperind un factor de definire, dedus din natura participanților la lectură: a autorului textului literarartistic (TLA), a textului literar, a cititorului concret/cititorului virtual, pe care se suprapun experiența socială în domeniu, demersurile sociale etice, politice, ideologice, precum și dogmele și sistemele filosofice, artistice, teoretico-literare etc. Perspectiva pedagogică în definirea valorii/valorii literar-artistice în lucrările examinate este minimă sau lipsește. Or, complementar axiologiei filosofice, este esențial a concepe/dezvolta o regionalizare a axiologiei care să aibă ca fundament practic capacitatea evaluării de a se adapta și a răspunde la specificitatea semiotică a obiectului-țintă. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare, valoare literarartistică, procesul de lectură, text literar-artistic, cititor de literatură, axiologie, value, literary-artistic value, reading process, literary-artistic text, literature reader, axiology |
||||||
|