Inteligența emoțională – factor de interacțiune în conflict
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
939 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 21:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942 (508)
Psychology (3362)
SM ISO690:2012
PLEŞCA, Maria. Inteligența emoțională – factor de interacțiune în conflict. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 3(43), pp. 6-10. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(43) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Inteligența emoțională – factor de interacțiune în conflict

Emotional intelligence – interaction factor in conflict

CZU: 159.942

Pag. 6-10

Pleşca Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2020


Rezumat

Emoțiile joacă un rol important în interacțiunea într-un conflict și influențează atât percepția unei situații de conflict, cât și alegerea strategiilor și metodelor de interacțiune într-un conflict. Expresia deschisă a emoțiilor și reglementarea lor de succes determină în mare măsură capacitatea individului de a rezolva cu succes situațiile de conflict și de pre-conflict în practica de interacțiune socială. În articol se sugerează că gestionarea emoțiilor este o componentă esențială a inteligenței emoționale în conflict, iar înțelegerea emoțiilor joacă un rol secundar. Într-o situație de conflict o persoană trăiește emoții negative intense, care, dacă nu sunt reglementate în mod eficient, pot avea un impact negativ atât asupra percepției situației de conflict, cât și asupra alegerii strategiilor și tacticii de interacțiune în conflict.

Emotions play an important role in the interaction in a conflict, influence the perception of the conflict situation and the choice of strategies and methods of interaction in a conflict. The open expression of emotions and their successful regulation determines the individual's ability to successfully resolve conflict and pre-conflict situations in the practice of social interaction. The article suggests that emotion management is an essential component of emotional intelligence in conflict, and understanding of emotions plays a secondary role. In an oppressive conflict situation, intense negative emotions live, which, if not effectively regulated, can have a negative impact on both the perception of the conflict situation and on the choice of strategies and tactics of conflict interaction.

Cuvinte-cheie
Inteligenţa emoţională, conflict, adolescenta, strategie de interacțiune,

emotional intelligence, conflict, adolescence, interaction strategy