Articolul precedent |
Articolul urmator |
677 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-03 21:07 |
SM ISO690:2012 UNGUREANU, Elena. De la competenţa lectorală către competenţa intertextuală şi hipertextuală. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 201-207. ISBN 978-9975-50-060-9 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011 | ||||||
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective" Bălți, Moldova, 25 mai 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 201-207 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Intertextualitatea este un fenomen care orientează lectura, care îi guvernează interpretarea şi este un mod de percepere a textului. Pentru reprezentanţii grupului Tel Quel, textul ca „practică semnificantă” (Julia Kristeva) preconizează o deschidere continuă către alte texte, desemnând caracterul său mobil, plural, în permanentă schimbare, iar intertextualitatea e întotdeauna generală şi implicită, coextensivă discursului. Competenţa specialistului-filolog (care este în continuă formare) se află în lecturile acestuia şi în capacitatea de a interpreta şi a transmite varietatea de relaţii intertextuale. În epoca Internetului, hypertextualitatea a făcut vizibilă şi operabilă reţeaua de relaţii dintre texte. Fenomen al postmodernismului, hypertextul electronic se remarcă prin trăsături pe care poststructuralismul le-a intuit perfect: nonlinearitate, fragmentarism, principiul montajului şi al colajului, jocul semnificanţilor, nonfinalitate, deschidere, dialogism, multimedialitate, interactivitate, virtualitate, modificarea relaţiei autor–cititor, anonimicitate, identitate duplicitară sau multiplicitară etc., particularităţi proprii atât limbajului artistic, cât şi celui uzual şi virtual. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, text, intertext, hipertext, hypertext, intertextualitate, hipertextualitate, transtextualitate, competenţă lectorală, Digitală, intertextuală şi hypertextuală, competence, text, intertext, hypertext, intertextuality, hypertextuality, transtextuality, reading, digital, intertextual and hypertextual competence |
||||||
|