Valenţele imaginii şi statutului cadrului didactic în context actual. Sinteză de politici
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
826 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 10:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organization of instruction (533)
SM ISO690:2012
BEZEDE, Rima. Valenţele imaginii şi statutului cadrului didactic în context actual. Sinteză de politici. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 13-18. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521005
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Valenţele imaginii şi statutului cadrului didactic în context actual. Sinteză de politici

Aspects of an Educator’s Image and Status in the Current Context: A Synthesis of Policies

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3521005
CZU: 37.091

Pag. 13-18

Bezede Rima
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Profesia didactică a încetat să mai fie o alternativă atractivă de carieră pentru tineri, inclusiv din cauza imaginii şi a statutului social necorespunzător importanţei pe care o are, aşa cum o demonstrează mai multe cercetări. Analizând documentele de politici, specificul reformei din sectorul educaţiei, contextul internaţional, dar şi opinia cadrelor didactice şi manageriale, prezentăm factorii-cheie care au influenţat evoluţia imaginii şi a statutului cadrului didactic, precum şi un set de recomandări pentru îmbunătăţirea situaţie

The teaching profession has ceased to be an attractive career alternative for young people, not least due to the image and social status it bears nowadays, which does not equal its importance, as a number of studies show us. By analyzing the policy documents, the specifics of reform in the education sector, the international context, and also teachers’ and managers’ opinion, we present the key factors that have influenced the evolution of the image and status of the teacher. We also offer a number of recommendations intended to improve the current situation.

Cuvinte-cheie
imagine, statut social, statut profesional, profesia de cadru didactic, carieră, politici în domeniul resursei umane, reforma, Codul de etică, calitate,

social status, professional status, teaching profession, career, human resource policies, reforms, code of ethics, Quality