Profilul de competenţe al educatorului-puericultor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1478 149
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 17:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.091 (16)
Kinds of school providing general education (2011)
SM ISO690:2012
STAN, Liliana. Profilul de competenţe al educatorului-puericultor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 18-22. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521011
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Profilul de competenţe al educatorului-puericultor

The Competence Profile of the Infant-Toddler Educator

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3521011
CZU: 373.2.091

Pag. 18-22

Stan Liliana
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Educatorul-puericultor este profesionistul prezent în educaţia antepreşcolară (0-3 ani) derulată în cadre instituţionale (creşe, grădiniţe, cluburi, centre de zi, centre de recreere şi joacă) sau în familii (dacă şi acolo se solicită, prin serviciile bonelor pregătite explicit pentru rolul asumat). Studiul nostru evidenţiază profilul competenţelor ce trebuie deţinute de către educatorii-puericultori prin raportare la experienţa românească actuală, vizată sub aspectul cadrelor de reglementare existente, al formelor de realizare structurate, al conţinuturilor pedagogice şi psihologice utilizate pentru profesionalizare. În România se configurează o autentică mişcare de căutare a formulei celei mai potrivite de formare a viitorilor specialişti în educaţia timpurie.

The infant-toddler educator is the professional to be found in ante-preschool education (0-3 years) within institutional frameworks (nurseries, kindergartens, clubs, day care centers, recreational and play centers) or families (if and as required, as nannies who had been explicitly trained for this role). Our study emphasizes the profile of competencies that such infant-toddler educators ought to possess while reporting it to the current Romanian experience, as seen from the point of view of existing regulatory frameworks, structured forms of achievement, the pedagogic and psychological contents used for such training. In Romania, a genuine movement has been configuring lately with a view to search for the most suitable formula for future specialists in early education.

Cuvinte-cheie
competenţă, educaţie timpurie, educator-puericultor, profesionalizare,

competency, early education, infant-toddler educator, professionalization