Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
737 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-30 11:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3/.5:069.01 (1) |
Kinds of school providing general education (2126) |
Museums. Permanent exhibitions (509) |
SM ISO690:2012 LISNIC, Angela. Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 2(42), pp. 79-86. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 2(42) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3/.5:069.01 | ||||||
Pag. 79-86 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzeul, în formatul contemporan, oferă informații, expoziții și activități educative privind înțelegerea și perceperea trecutului. Totodată, muzeul și exponatele muzeistice sunt surse importante în educația istorică contemporană. Valorificarea exponatelor muzeale în calitate de surse istorice la orele de istorie, în demersul didactic contemporan, trebuie pusă în raport cu o epocă istorică concretă. Aplicarea principiului cronologic în lucrul cu sursele muzeistice creează premise pentru receptarea și înțelegere complexă a trecutului. Utilizarea instrumentarului muzeal la orele de istorie probează oportunitatea și actualitatea aplicării lor în demersul didactic. Valorificarea surselor muzeistice la orele de istorie determină creșterea interesului față de trecut. |
||||||
Cuvinte-cheie exponate muzeale, surse istorice, demers didactic, lecția de istorie, educaţie muzeală, patrimoniului muzeal, museum exhibits, historical sources, didactic approach, history lesson, museum education, museum heritage |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-83814</cfResPublId> <cfResPublDate>2019-08-01</cfResPublDate> <cfVol>42</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>79</cfStartPage> <cfISSN>1857-0119</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/83814</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>exponate muzeale; surse istorice; demers didactic; lecția de istorie; educaţie muzeală; patrimoniului muzeal; museum exhibits; historical sources; didactic approach; history lesson; museum education; museum heritage</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Muzeul, în formatul contemporan, oferă informații, expoziții și activități educative privind înțelegerea și perceperea trecutului. Totodată, muzeul și exponatele muzeistice sunt surse importante în educația istorică contemporană. Valorificarea exponatelor muzeale în calitate de surse istorice la orele de istorie, în demersul didactic contemporan, trebuie pusă în raport cu o epocă istorică concretă. Aplicarea principiului cronologic în lucrul cu sursele muzeistice creează premise pentru receptarea și înțelegere complexă a trecutului. Utilizarea instrumentarului muzeal la orele de istorie probează oportunitatea și actualitatea aplicării lor în demersul didactic. Valorificarea surselor muzeistice la orele de istorie determină creșterea interesului față de trecut.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The Contemporary Museum offers information, exhibitions and educational activities on understanding and perceiving the past. At the same time, the museum and museum exhibits are important sources in contemporary historical education. The capitalization of museum exhibits as historical sources in history classes in contemporary didactic approach must be made in relation to the concrete historical age. Applying the chronological principle to work with museum sources creates prerequisites for the more nuanced reception and understanding of the past. The use of museum tools in history classes demonstrates the timeliness and timeliness of their application in the teaching process. Involvement of museum sources in history classes increases the interest in the past</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-11594</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-01T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-11594</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-11594-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Лисник</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Aнжела</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>