Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1029 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-15 07:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+37.02 (13) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
General questions of didactics and method (1212) |
SM ISO690:2012 AXINTE, Roxana. Actul predării. Tradiţie şi interactivitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 2(108), pp. 6-8. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(108) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+37.02 | ||||||
Pag. 6-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Realizarea unor activităţi de predare bazate pe interactivitate este un proces care se dezvoltă în timp şi presupune o practică reflexivă permanentă, a celui care predă. Teoria reflexivităţii în predare susţine, alături de teoria eclectismului tehnic, un mod de lucru specific al profesorului aflat în relaţie directă cu nivelul experienţei acumulate. Predarea critic-reflexivă survine atunci când profesorul îşi analizează concepţiile, examinând ceea ce face în predare din diferite puncte de vedere, însă obligatoriu al său şi al beneficiarului. Investigaţia prezentată în articol evidenţiază ideea că actul de predare este elaborat de către profesor într-o manieră interactivă şi poate fi identificat ca o constantă la nivelul conduitei sale profesionale, odată cu dobândirea experienţei. Un alt aspect, al manifestării interactivităţii în predare, este dat de condiţionarea directă a mediului (tipul şcolii) în care profesorul îşi desfăşoară activitatea. |
||||||
Cuvinte-cheie strategie didactică, metodologie, tradiţie, interactivitate, experienţă, teaching strategy, methodology, tradition, interactivity, Experience |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-83712</cfResPublId> <cfResPublDate>2018-04-26</cfResPublDate> <cfVol>108</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>6</cfStartPage> <cfISSN>1810-6455</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/83712</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Actul predării. Tradiţie şi interactivitate</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>strategie didactică; metodologie; tradiţie; interactivitate; experienţă; teaching strategy; methodology; tradition; interactivity; Experience</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Realizarea unor activităţi de predare bazate pe interactivitate este un proces care se dezvoltă în timp şi presupune o practică reflexivă permanentă, a celui care predă. Teoria reflexivităţii în predare susţine, alături de teoria eclectismului tehnic, un mod de lucru specific al profesorului aflat în relaţie directă cu nivelul experienţei acumulate. Predarea critic-reflexivă survine atunci când profesorul îşi analizează concepţiile, examinând ceea ce face în predare din diferite puncte de vedere, însă obligatoriu al său şi al beneficiarului. Investigaţia prezentată în articol evidenţiază ideea că actul de predare este elaborat de către profesor într-o manieră interactivă şi poate fi identificat ca o constantă la nivelul conduitei sale profesionale, odată cu dobândirea experienţei. Un alt aspect, al manifestării interactivităţii în predare, este dat de condiţionarea directă a mediului (tipul şcolii) în care profesorul îşi desfăşoară activitatea.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Interactivity-based teaching is a process that develops over time requiring a constant reflective practice on behalf of the teacher. When it comes to teaching, together with the technical eclecticism theory, the theory of reflexivity supports a specific teaching approach in direct relation with the teacher’s level of experience. Critical-reflexive teaching occurs when a teacher examines their own conceptions, analyzing their own methods from various perspectives, including their own and the beneficiary’s at the very least. This research shows that teachers build up progressively the act of teaching in an interactive manner, and this act becomes a constant of their professional conduct as they gain more experience. Another aspect that influences interactivity in teaching is related to the direct conditioning of the educator’s professional environment (type of educational institution).</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-04-26T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-04-26T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-56229</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-04-26T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-56229</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-56229-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2018-04-26T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Axinte</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Roxana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>