Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-06 20:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.112.4+37.015.3 (4) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4076) |
![]() SCRIPA, Tatiana. Pregătirea cadrelor didactice pentru un mediu incluziv asertiv. In: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane, Ed. 1, 24-25 noiembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2017, Ediția 1, pp. 286-290. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane Ediția 1, 2017 |
||||||
Conferința "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane" 1, Chișinău, Moldova, 24-25 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.112.4+37.015.3 | ||||||
Pag. 286-290 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Assertiveness is a very important attribute in the context of communication, who essentially contributes to maintain the balance of interpersonal relations and a favorable environment for the development of personality. Therefore, assertiveness education in future didactic staff and their preparation for an assertive inclusive environment becomes an imperative of time which conditions the successful implementation of inclusive education. |
||||||
Cuvinte-cheie inclusive education, inclusive school, assertiveness, Didactic Staff, assertive environment |
||||||
|