Predarea limbii engleze: între tradiţie şi inovaţii
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
635 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 11:30
SM ISO690:2012
RUSU, Alexandra. Predarea limbii engleze: între tradiţie şi inovaţii. In: Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine, 23 ianuarie 2014, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2014, Ediția 4-a, pp. 228-232. ISBN 978-9975-124-52-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine
Ediția 4-a, 2014
Seminarul "Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine"
Chișinău, Moldova, 23 ianuarie 2014

Predarea limbii engleze: între tradiţie şi inovaţii


Pag. 228-232

Rusu Alexandra
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2018


Rezumat

The article has the following aim: to show how the approaches of teaching english language reflect changing fashions. Exist various approaches: a grammar translation one, a communicative, lexical, etc. In order to reach the ideal approach it is necessary to use all of them. But it was proved that this kind of „perfect” approach is unobtainable, as different things work with different students. The best approach to any language teaching situation will be eclectic, joining in a multitudeof approaches and techniques, shaping them in ways that are appropriate to teachers’ particular students.

Cuvinte-cheie
tradition, innovation, change, English language, Methods, techniques