Universul emoţional în discursul mediatic. persuasiunea
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1205 140
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 16:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
808.53+316.774:659.4 (1)
Rhetoric of speech. Art or technique of oral expression (105)
Sociology of culture. Cultural context of social life (790)
Publicity. Information work. Public relations (389)
SM ISO690:2012
LOPATIUC, Alina. Universul emoţional în discursul mediatic. persuasiunea. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2015, nr. 10(90), pp. 65-68. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(90) / 2015 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Universul emoţional în discursul mediatic. persuasiunea
CZU: 808.53+316.774:659.4

Pag. 65-68

Lopatiuc Alina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 februarie 2016


Rezumat

În ultimul timp, discursul a devenit un concept-cheie al lingvisticii. Analiza discursului are tangenţe cu alte discipline, cum ar fi sociologia, teoria comunicării sau psihologia. Discursul mediatic este în interacţiune directă cu viaţa socială. Acest tip de discurs ne prezintă diverse teme de articole, publicitate şi dezbateri care implică şi diversitatea universului emoţional. Universul emoţional include totalitatea emoţiilor, atitudinilor şi stărilor emoţionale, dar şi persuasiunea şi manipularea. Privită prin prisma discursului, manipularea implică formele uzuale de alcătuire a discursului. În discursul mediatic atestăm şi manipularea, şi persuasiunea, şi simpla furnizare de informaţie.

The discourse has become, last time, a key concept of linguistics. It correlates with other sciences like sociology, communication theory and psychology. Media discourse acts on social life every day. It presents and provides different topics of articles, advertising and debates, which also involve emotional universe diversification. The emotional universe includes all the emotions, attitudes and emotional states and also the manipulation and persuasion. Discursively, manipulation generally involves the usual forms and formats of ideological discourse, such as emphasizing our good things, and emphasizing their bad things. At all these levels of analysis it is shown how manipulation is different from legitimate mind control, for instance in persuasion and providing information.

Cuvinte-cheie
discurs, persuasiune, emoţii, manipulare, mass-media, comunicare, publicitate.