Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1414 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 19:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (295) |
Psychology (3442) |
SM ISO690:2012 MORARU, Ina, TURCANU, Diana. Raportul dintre orientările valorice şi Ego - identitatea în dezvoltarea personalităţii adolescentului. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2014, nr. 3-4, pp. 3-12. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4 / 2014 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 3-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Valorile îşi pun amprenta pe situaţiile de zi cu zi şi determină atingerea scopurilor fi nale la care persoana doreşte să ajungă. Identifi carea caracteristicilor esenţiale definitorii ale valorii pune un accent deosebit pe funcţionalitatea acestora în cadrul sistemului de personalitate. Raportul dintre orientările valorice şi Ego-identitate oferă o mai bună cunoaştere a identităţii personalităţii adolescentului. Formarea identităţii personale şi identifi carea sistemului de valori al persoanei creează congruenţă
între unitatea şi stabilitatea comportamentului şi gândirea persoanelor. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare, valori terminale, valori instrumentale, Ego -identitate, congruenţă. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Moraru, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Turcanu, D.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Raportul dintre orientările valorice şi Ego - identitatea în dezvoltarea personalităţii adolescentului</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2502</relatedIdentifier> <subjects> <subject>valoare</subject> <subject>valori terminale</subject> <subject>valori instrumentale</subject> <subject>Ego -identitate</subject> <subject>congruenţă.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.922.8</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-12-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Valorile îşi pun amprenta pe situaţiile de zi cu zi şi determină atingerea scopurilor fi nale la care persoana doreşte să ajungă. Identifi carea caracteristicilor esenţiale definitorii ale valorii pune un accent deosebit pe funcţionalitatea acestora în cadrul sistemului de personalitate. Raportul dintre orientările valorice şi Ego-identitate oferă o mai bună cunoaştere a identităţii personalităţii adolescentului. Formarea identităţii personale şi identifi carea sistemului de valori al persoanei creează congruenţă între unitatea şi stabilitatea comportamentului şi gândirea persoanelor.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Values have a great impact on the daily situations and determine the desired final goals of a certain person. The identification of the main features of values emphasizes their functionality within the personality system. The correlation between values orientations and Ego-identity presents a better understanding of the adolescent personality. The development of personal identity and the identification of the system of personality values give congruence, unity and stability to persons’ behavior and thinking.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>