Ambivalența valorică a fenomenului inteligenței artificiale în didactica inovativă
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
13 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.8:37.02:378 (1)
Artificial intelligence (317)
General questions of didactics and method (1259)
Higher education. Universities. Academic study (2676)
SM ISO690:2012
DEINEGO, Nona, POPOV, Lidia, SKUTNIȚKI, Olesea. Ambivalența valorică a fenomenului inteligenței artificiale în didactica inovativă. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2024, nr. 2(36), pp. 68-77. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v36i2.68-77
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(36) / 2024 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Ambivalența valorică a fenomenului inteligenței artificiale în didactica inovativă

The value ambivalence of the phenomenon of artificial intelligence in innovative didactic

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v36i2.68-77
CZU: 004.8:37.02:378

Pag. 68-77

Deinego Nona, Popov Lidia, Skutnițki Olesea
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 2 iulie 2024


Rezumat

Articolul conține analiza impactului inteligenței artificiale (IA) asupra procesului educațional, cu accent pe didactica inovativă. În articol este descris un studiu, referitor la ambivalența valorică a fenomenului inteligenței artificiale, argumentate beneficiile și depistate provocările și riscurile asociate inteligenței artificiale în didactica inovativă. Rezultatele obținute reflectă o abordare echilibrată a integrării tehnologiei IA în didactica inovativă pentru a asigura un impact pozitiv și echitabil asupra sistemului educațional. Cu scopul gestionării ambivalenței valorice a IA și valorificării potențialului pozitiv în îmbunătățirea procesului de învățare, autorii recomandă crearea unui dialog deschis și colaborativ între toate părțile implicate în procesul educațional.

The article contains the analysis of the impact of artificial intelligence (AI) on the educational process, with an emphasis on innovative teaching. In the article, a study is described, regarding the value ambivalence of the phenomenon of artificial intelligence, the benefits are argued and the challenges and risks associated with artificial intelligence in innovative teaching are identified. The results obtained reflect a balanced approach to the integration of AI technology in innovative teaching to ensure a positive and equitable impact on the educational system. With the aim of managing the value ambivalence of AI and harnessing the positive potential in improving the learning process, the authors recommend creating an open and collaborative dialogue between all parties involved in the educational process.

Cuvinte-cheie
inteligenţă artificială, didactica inovativă, ambivalența valorică, educaţie, competențe,

Artificial Intelligence, innovative teaching, value ambivalence, education, skills