TIC – element metodologic de integrare curriculară în realizarea unui demers didactic interactiv. poșta electronică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
57 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 15:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.31:004 (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4060)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4264)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. TIC – element metodologic de integrare curriculară în realizarea unui demers didactic interactiv. poșta electronică. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 183-190. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p183-190
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 4, 2023
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

TIC – element metodologic de integrare curriculară în realizarea unui demers didactic interactiv. poșta electronică

ICT – methodological element of curricular integration in the realization of an interactive didactic approach. electronic mail

DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p183-190
CZU: 37.011.31:004

Pag. 183-190

Cernei Andriana12
 
1 IP Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

În contextul învățământului preuniversitar, competența digitală a educatorilor reprezintă o fațetă imperativă care are o importanță critică. Importanța sa este subliniată nu numai în educația tinerei generații de nativi digitali, ci și în traiectoria profesională a personalului didactic și în participarea activă a acestuia la viața societății. Acest articol, situat la confluența dintre dezvoltarea pedagogică și progresul tehnologic, propune un cadru sistematic pentru cultivarea progresivă a competenței digitale în cadrul cadrelor didactice. Abordarea propusă se aliniază la cele cinci domenii de competență distincte descrise de cercetătorii de la Centrul Comun de Cercetare al Uniunii Europene, cu un accent deosebit pe sfera comunicării și a colaborării.

In the context of pre-university education, the digital competence of educators stands as an imperative facet that bears critical significance. Its significance is underscored not only in the education of the digitally native younger generation but also in the professional trajectory of teaching personnel and their active societal participation. This article, situated at the nexus of pedagogical development and technological advancement, advances a systematic framework for the progressive cultivation of digital competence within the teaching cadre. The proposed approach aligns with the five distinct competency domains outlined by researchers at the European Union Joint Research Center, with particular emphasis on the sphere of communication and collaboration.

Cuvinte-cheie
informatica, competenţe digitale, DigCompEdu, cadru didactic, instrumente web, poştă electronică,

informatics, Digital skills, DigCompEdu, teaching staff, Web Tools, Gmail