Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-22 02:30 |
![]() UNGUREANU, Maria. Forme de integrare a basmului in activitațile extrașcolare. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 215-221. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe Ediţia 2, 2024 |
||||||
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe" 2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 215-221 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Educația generală se construiește continuu, prin mijloacele specifice celor trei forme distincte ale sale: educația formală, educația nonformală (extrașco-lară), educația informală, între care se stabilește o relație de complementaritate. Prin flexibilitatea proiectării, diversitatea formelor de organizare, limitarea spațiului alocat predării și prin evaluarea pozitivă (aprecierea reușitei), educația extrașcolară permite într-o mai mare măsură decât educația formală, centrarea pe elev a intervenției didac-tice și accentuarea caracterului pragmatic al cunoașterii teoretice. Oferind un model de interrelaționare între cunoștințe similar aceleia pe care viața o cere, basmul prezintă un potențial valoros pentru abordările interdisciplinare și transcurriculare prin care se ur-mărește dezvoltarea elevului din punct de vedere socio-emoțional, în spiritul valorilor umanitariste și în acord cu obiectivele educației pentru pace și dezvoltare durabilă. În articol, ilustrăm forme de integrare a basmului în activități de tip extrașcolar, valorifi-când rezultatele cercetării noastre experimentale privind efectele de ordin afectiv, cog-nitiv și volițional ale receptării basmului prin mijloacele specifice educației școlare. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie extraşcolară, basm, valori, dramatizare, Teatru Forum, dezvoltare socio-emoțională, extracurricular education, fairy tale, values, dramatization, Forum Theatre, Socio-emotional development |
||||||
|