Articolul precedent |
Articolul urmator |
99 0 |
SM ISO690:2012 TOMA, Mihaela. Corelația dintre educația tradițională și cea extrașcolară pentru elevii cu CES din învățământul de masă. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 209-214. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe Ediţia 2, 2024 |
||||||
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe" 2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 209-214 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În evoluția și dezvoltarea unui elev cu cerințe educaționale speciale un rol deosebit de important îl ocupă educația, încă din perioada timpurie, pe tot parcursul vieții până la vârsta maturității și a îndeplinirii statutului de tânăr sau adult. În demersul educațional al elevilor cu nevoi speciale, personalul din școală, dar și alți actori din mediul extrașcolar implicați în procesul de incluziune al elevilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul de masă trebuie să aibă în vedere corelarea eficientă a educa-ției de tip tradițional, în cadrul sălii de clasă, cât și modern, prin intermediul mijloacelor tehnologice inovatoare, precum și implicarea acestora în activități educative în mediul extrașcolar. Întrucât, în educația generală este inclusă ca parte integrantă și cea de tip extrașcolar, ce se axează pe organizarea și desfășurarea unor activități adaptate în funcție de tipul și de gradul de dizabilitate, ținând cont de durată, rezistență, nivelul de înțelegere a cerințelor propuse de cadrul didactic, nevoia de un adult în calitate de în-soțitor și o supraveghere atentă din partea personalului organizator. Aceasta este bene-fică pentru formarea unor competențe ce țin de leadership, lucrul și colaborarea în echipă, dezvoltarea abilităților de comunicare, precum și conștientizarea importanței spiritului civic și protejarea mediului înconjurător. |
||||||
Cuvinte-cheie elevi cu CES, educaţie extraşcolară, incluziune, students with SEN, extracurricular education, inclusion |
||||||
|