Corelația dintre educația tradițională și cea extrașcolară pentru elevii cu CES din învățământul de masă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
99 0
SM ISO690:2012
TOMA, Mihaela. Corelația dintre educația tradițională și cea extrașcolară pentru elevii cu CES din învățământul de masă. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 209-214. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe
Ediţia 2, 2024
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe"
2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023

Corelația dintre educația tradițională și cea extrașcolară pentru elevii cu CES din învățământul de masă

The correlation between traditional and out-of-school education for students with SEN in mass education


Pag. 209-214

Toma Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

În evoluția și dezvoltarea unui elev cu cerințe educaționale speciale un rol deosebit de important îl ocupă educația, încă din perioada timpurie, pe tot parcursul vieții până la vârsta maturității și a îndeplinirii statutului de tânăr sau adult. În demersul educațional al elevilor cu nevoi speciale, personalul din școală, dar și alți actori din mediul extrașcolar implicați în procesul de incluziune al elevilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul de masă trebuie să aibă în vedere corelarea eficientă a educa-ției de tip tradițional, în cadrul sălii de clasă, cât și modern, prin intermediul mijloacelor tehnologice inovatoare, precum și implicarea acestora în activități educative în mediul extrașcolar. Întrucât, în educația generală este inclusă ca parte integrantă și cea de tip extrașcolar, ce se axează pe organizarea și desfășurarea unor activități adaptate în funcție de tipul și de gradul de dizabilitate, ținând cont de durată, rezistență, nivelul de înțelegere a cerințelor propuse de cadrul didactic, nevoia de un adult în calitate de în-soțitor și o supraveghere atentă din partea personalului organizator. Aceasta este bene-fică pentru formarea unor competențe ce țin de leadership, lucrul și colaborarea în echipă, dezvoltarea abilităților de comunicare, precum și conștientizarea importanței spiritului civic și protejarea mediului înconjurător.

In the evolution and development of a student with special educational needs, a particularly important role is occupied by education, from the early period, throughout life until the age of maturity and the fulfillment of the status of young or adult. In the educational approach of students with special needs, school staff, but also other actors from the extracurricular environment involved in the process of inclusion of students with special educational needs in mainstream education must consider the effective correlation of traditional education, within classroom, as well as modern, through innovative technological means, as well as their involvement in educational ac-tivities in the extracurricular environment. Since, in general education is included as an integral part the extracurricular type, which focuses on the organization and carrying out of activities adapted according to the type and degree of disability, taking into ac-count the duration, resistance, level of understanding of the requirements proposed by teaching staff, the need for an adult as a companion and careful supervision by the or-ganizing staff. This is beneficial for the formation of leadership skills, team work and collaboration, development of communication skills, as well as awareness of the im-portance of civic spirit and protecting the environment.

Cuvinte-cheie
elevi cu CES, educaţie extraşcolară, incluziune,

students with SEN, extracurricular education, inclusion