Forme de integrare a basmului in activitațile extrașcolare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
92 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-22 02:30
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Maria. Forme de integrare a basmului in activitațile extrașcolare. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 215-221. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe
Ediţia 2, 2024
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe"
2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023

Forme de integrare a basmului in activitațile extrașcolare

Forms of integration of the fairy tale in the activities extracurriculum


Pag. 215-221

Ungureanu Maria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

Educația generală se construiește continuu, prin mijloacele specifice celor trei forme distincte ale sale: educația formală, educația nonformală (extrașco-lară), educația informală, între care se stabilește o relație de complementaritate. Prin flexibilitatea proiectării, diversitatea formelor de organizare, limitarea spațiului alocat predării și prin evaluarea pozitivă (aprecierea reușitei), educația extrașcolară permite într-o mai mare măsură decât educația formală, centrarea pe elev a intervenției didac-tice și accentuarea caracterului pragmatic al cunoașterii teoretice. Oferind un model de interrelaționare între cunoștințe similar aceleia pe care viața o cere, basmul prezintă un potențial valoros pentru abordările interdisciplinare și transcurriculare prin care se ur-mărește dezvoltarea elevului din punct de vedere socio-emoțional, în spiritul valorilor umanitariste și în acord cu obiectivele educației pentru pace și dezvoltare durabilă. În articol, ilustrăm forme de integrare a basmului în activități de tip extrașcolar, valorifi-când rezultatele cercetării noastre experimentale privind efectele de ordin afectiv, cog-nitiv și volițional ale receptării basmului prin mijloacele specifice educației școlare.

General education is built continuously, through the specific means of its three distinct forms: formal education, non-formal (extracurricular) education, in-formal education, between which a relationship of complementarity is established. Through the flexibility of the design, the diversity of the forms of organization, the limi-tation of the space allocated to teaching and through the positive evaluation (apprecia-tion of success), extracurricular education allows, to a greater extent than formal edu-cation, to center the didactic intervention on the student and to emphasize the pragmatic character of theoretical knowledge. Offering a model of interrelation between knowledge similar to that which life requires, the fairy tale presents a valuable potential for interdisciplinary and transcurricular approaches that aim for the development of the student from a socio-emotional point of view, in the spirit of humanitarian values and in accordance with the objectives of education for peace and sustainable development. In the article, we illustrate ways of integrating the fairy tale into extracurricular activities, capitalizing on the results of our experimental research on the affective, cognitive and volitional effects of receiving the fairy tale through the means specific to school educa-tion.

Cuvinte-cheie
educaţie extraşcolară, basm, valori, dramatizare, Teatru Forum, dezvoltare socio-emoțională,

extracurricular education, fairy tale, values, dramatization, Forum Theatre, Socio-emotional development