Experiențe și practici educaționale în diminuarea fenomenului bullying educational
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
191 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 13:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7+37.015.3 (13)
Psychology (3520)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4090)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Experiențe și practici educaționale în diminuarea fenomenului bullying educational . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 16-26. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Experiențe și practici educaționale în diminuarea fenomenului bullying educational

Experiences and practices inreducing the bullying phenomenon

CZU: 159.922.7+37.015.3

Pag. 16-26

Antoci Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 martie 2024


Rezumat

Lucrarea reprezintă studiul studiul teoretico-experimental axat pe cercetarea fenomenului de bullying. Rezultatele obținute demonstrează eficacitatea programului de diminuare a bullyingului prin eficientizarea relațiilor interpersonale în rândul preadolescenților. Datele experimentale ilustrează că subiecții din grupul experimental au înregistrat o scădere semnificativă a scorurilor la subscalele de agresivitate verbală, furie și ostilitate după participarea în programul de diminuare a bullyingului, în timp ce grupul de control nu a înregistrat schimbări semnificative la acestea aspecte. Rezultatele confirmă eficacitatea programului în reducerea manifestărilor de agresivitate și promovarea unor comportamente mai pozitive în rândul preadolescenților. Este esențială promovarea eforturilor în prevenirea bullyingului și crearea mediului sigur și incluziv pentru subiecți prin intermediul intervențiilor eficiente și colaborării între instituțiile de învățământ, familie și societate.

The paper represents the theoretical and experimental study focused on researching the phenomenon of bullying. The obtained results demonstrate the effectiveness of the program to reduce bullying by making interpersonal relationships more efficient among preadolescents. The experimental data illustrate that the subjects in the experimental group registered a significant decrease in the scores on the subscales of verbal aggression, anger and hostility after participating in the program of bullying reduction, while the control group did not register significant changes in these aspects. The results confirm the effectiveness of the program in reducing manifestations of aggression and promoting more positive behaviors among preadolescents. It is essential to promote efforts to prevent bullying and create a safe and inclusive environment for subjects through effective interventions and collaboration between educational institutions, family and society.

Cuvinte-cheie
bullying, comportamente agresive, relaţii interpersonale, preadolescenții, program,

bullying, aggressive behaviors, interpersonal relationships, preadolescents, program