Consolidarea parteneriatului - o practică educațională de succes a cadrelor didactice în prevenirea bullyingului
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
158 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 13:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.265+37.015.3 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4025)
SM ISO690:2012
GORAȘ, Mariana. Consolidarea parteneriatului - o practică educațională de succes a cadrelor didactice în prevenirea bullyingului. In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 76-82. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Consolidarea parteneriatului - o practică educațională de succes a cadrelor didactice în prevenirea bullyingului

Consolidating the partenership - a successful educational practice off teachers in bullying prevention

CZU: 37.018.265+37.015.3

Pag. 76-82

Goraș Mariana12
 
1 Ministerul Educației, Culturii și Cercetării,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 martie 2024


Rezumat

În acest articol analizăm unele idei care în contextul schimbărilor accelerate ale lumii contemporane relevă necesitatea asigurării unui mediu de învățare dezvoltativ și creării unui climat relațional de parteneriat consolidat, bazat pe una dintre direcţiile prioritare ale strategiei educaţionale privind starea de sănătate a elevilor din generația actuală în mediul șolar. Tot mai multe argumente convingătoare ne oferă cercetătorii din domeniul sănătății și specialiștii psihologi privind creșterea numărului de elevi care se confruntă cu diverse probleme, printre care și afectarea prin acțiunile fenomenului de bullying. Astfel de probleme pot pune în pericol nu numai sănătatea proprie şi a celorlalți, dar, şi sănătatea viitorilor cetățeni. În condițiile dezvoltării sistemului educațional, sporește necesitatea de modernizare a școlilor: prin colaborare cu parteneri educaționali (școală-familie-comunitate), asigurarea cu resurse umane profesioniste, integrarea cadrelor didactice debutante și cooperare în activitatea profesională. În viziunea noastră parteneriatul consolidat se realizează cu succes în contextul educației pe tot parcursul vieții, prin oferirea oportunităților de dezvoltare profesională a cadrelor didactice, în special, a debutanților, pentru formarea competențelor sociale în organizarea demersului didactic, dezvoltarea activităților educaționale pozitive și interactive, în formarea climatului sigur și protector pentru discipolii din mediul educațional. Parteneriatul educațional dobândește succesîn esența abordărilor inovative, prin cunoștințe profunde bazate pe știință și cercetări actuale, prin susținerea cadrelor didactice în valorificarea metodelor eficiente pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying, inclusiv, prin sporirea motivației elevilor de a-și forma comportamente sănătoase, prin dezvoltarea valorilor și atitudinilor pentru comportamente protective, orientate spre bunăstare personală şi socială.

In this article we analyze some ideas that, in the context of the accelerated changes of the contemporary world, reveal the need to ensure a developmental learning environment and create a relational climate of consolidated partnership, based on one of the priority directions of the educational strategy regarding the health status of students of the current generation in the school environment. More and more convincing arguments are offered by health researchers and psychological specialists regarding the increase in the number of students facing various problems, including the impact of the bullying phenomenon. Such problems can endanger not only one's own health and that of others, but also the health of future citizens. In the conditions of the development of the educational system, the need to modernize schools increases: through collaboration with educational partners (school-family-community), provision of professional human resources, integration of novice teaching staff and cooperation in professional activity. In our view, the consolidated partnership is successfully achieved in the context of lifelong education, by offering opportunities for the professional development of teachers, especially beginners, for the formation of social skills in the organization of the didactic approach, the development of positive and interactive educational activities, in the formation of a safe and protective climate for students in the educational environment. The educational partnership achieves success in the essence of innovative approaches, through deep knowledge based on science and current research, by supporting teachers in capitalizing on effective methods to prevent and combat the phenomenon of bullying, including by increasing the motivation of students to form healthy behaviors, through the development of values and attitudes for protective behaviors, oriented towards personal and social well-being.

Cuvinte-cheie
parteneriat educaţional, cadre didactice, cadre didactice debutante, dezvoltare profesională, elevi, bullying,

educational partnership, teachers, beginner teachers, Professional development, students, bullying