Articolul precedent |
Articolul urmator |
158 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 13:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.265+37.015.3 (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4025) |
SM ISO690:2012 GORAȘ, Mariana. Consolidarea parteneriatului - o practică educațională de succes a cadrelor didactice în prevenirea bullyingului. In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 76-82. ISBN 978-630-6637-04-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024 | ||||||
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare" Buzău, Moldova, 16 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.265+37.015.3 | ||||||
Pag. 76-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol analizăm unele idei care în contextul schimbărilor accelerate ale lumii contemporane relevă necesitatea asigurării unui mediu de învățare dezvoltativ și creării unui climat relațional de parteneriat consolidat, bazat pe una dintre direcţiile prioritare ale strategiei educaţionale privind starea de sănătate a elevilor din generația actuală în mediul șolar. Tot mai multe argumente convingătoare ne oferă cercetătorii din domeniul sănătății și specialiștii psihologi privind creșterea numărului de elevi care se confruntă cu diverse probleme, printre care și afectarea prin acțiunile fenomenului de bullying. Astfel de probleme pot pune în pericol nu numai sănătatea proprie şi a celorlalți, dar, şi sănătatea viitorilor cetățeni. În condițiile dezvoltării sistemului educațional, sporește necesitatea de modernizare a școlilor: prin colaborare cu parteneri educaționali (școală-familie-comunitate), asigurarea cu resurse umane profesioniste, integrarea cadrelor didactice debutante și cooperare în activitatea profesională. În viziunea noastră parteneriatul consolidat se realizează cu succes în contextul educației pe tot parcursul vieții, prin oferirea oportunităților de dezvoltare profesională a cadrelor didactice, în special, a debutanților, pentru formarea competențelor sociale în organizarea demersului didactic, dezvoltarea activităților educaționale pozitive și interactive, în formarea climatului sigur și protector pentru discipolii din mediul educațional. Parteneriatul educațional dobândește succesîn esența abordărilor inovative, prin cunoștințe profunde bazate pe știință și cercetări actuale, prin susținerea cadrelor didactice în valorificarea metodelor eficiente pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying, inclusiv, prin sporirea motivației elevilor de a-și forma comportamente sănătoase, prin dezvoltarea valorilor și atitudinilor pentru comportamente protective, orientate spre bunăstare personală şi socială. |
||||||
Cuvinte-cheie parteneriat educaţional, cadre didactice, cadre didactice debutante, dezvoltare profesională, elevi, bullying, educational partnership, teachers, beginner teachers, Professional development, students, bullying |
||||||
|