Dezvoltarea personalității la vârsta preadolescentă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
85 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 12:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.72.072.4 (1)
Psychology (3397)
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Dezvoltarea personalității la vârsta preadolescentă. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 218-226. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p218-226
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Dezvoltarea personalității la vârsta preadolescentă

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p218-226
CZU: 159.922.72.072.4

Pag. 218-226

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2024


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unei cercetări constatative realizate pe un eșantion de 120 preadolescenți selectați în conformitate cu variabilele studiului: mediului de trai(urban/rural) și tipul de familie în care ei sunt educați (complete, incomplete, temporar dezintegrate). Au fost administrate trei instrumente diagnostice: Chestionarul de personalitate Eysenck, Tehnica de diagnosticare a nivelului anxietății școlare Phillips, Test pentru evaluarea stimei de sine - Rosenberg. Analiza cantitativă și calitativă a datelor, prelucrarea statistică realizată a permis confirmarea ipotezelor și demonstrarea efectelor variabilelor asupra procesului de dezvoltare a personalității în vârsta preadolescentă.

This article presents the results of a survey carried out on a sample of 120 preadolescents selected according to the variables of the study: the living environment (urban/rural) and the type of family in which they are educated (complete, incomplete, temporarily disintegrated). Three diagnostic tools were administered: the Eysenck personality questionnaire, the Phillips school anxiety level diagnostic technique, the Rosenberg self-esteem assessment test. The quantitative and qualitative analysis of the data, the statistical processing carried out allowed the confirmation of the hypotheses and the demonstration of the effects of the variables on the process of personality development in the preadolescent age.

Cuvinte-cheie
vârsta preadolescentă, cercetare constatativă, mediul, de trai, tip de familie, personalitate,

preadolescent age, ascertainment research, environment, lifestyle, family type, personality