Articolul precedent |
Articolul urmator |
79 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 14:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37 (19046) |
Education (14334) |
SM ISO690:2012 COVALI, Violeta. Modalități de valorificare a noilor educații în contextul europenizării. In: Securitatea umană și socială în statul democratic, 27 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2023, pp. 361-380. ISBN 978-9975-175-50-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Securitatea umană și socială în statul democratic 2023 | ||||||
Conferința "Securitatea umană și socială în statul democratic" Chişinău, Moldova, 27 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37 | ||||||
Pag. 361-380 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Europenizarea este un proces complex, prin care statele europene își aliniază politicile, normele și instituțiile la cele promovate de Uniunea Europeană (UE). Acest proces are ca scop consolidarea cooperării și integrării europene, creând o Europă mai unită și mai puternică. În acest context, educația joacă un rol fundamental, deoarece contribuie semnificativ la atingerea obiectivelor europenizării. Educaţia în spiritul valorilor europene urmăreşte: dobândirea identităţii europene în consonanţă cu identitatea naţională şi etnică; exercitarea drepturilor ca viitori cetăţeni europeni; asumarea obligaţiilor ca viitori cetăţeni europeni; modelarea conştiinţei şi a condiţiei individuale şi comunitare în sensul perceperii şi asumării valorilor europene; dezvoltarea sentimentului de apartenenţă la cultura şi civilizaţia europeană, în deplin respect faţă de culturile şi civilizaţiile neeuropene. Scopul educaţiei în spiritul valorilor europene este de a conştientiza identitatea europeană în concordanţă cu identitatea naţională. Educaţia umanistă promovează ideea încrederii în valoarea omului, în capacitatea de perfecţionare, în demnitatea lui atât la nivel individual, cât şi la nivel social. Noile educații reprezintă un instrument valoros în promovarea europenizării. Educația interculturală consolidează coeziunea și cetățenia europeană, EDD sensibilizează cetățenii cu privire la problemele globale, iar educația digitală pregătește o forță de muncă competitivă și conștientă de securitatea digitală. Prin implementarea eficientă a acestor educații, UE poate avansa în direcția unei Europe mai unite, responsabile și pregătite pentru viitor. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, noile educații, europenizare, valori, obiective, principii, globalizare, democraţie, interculturalitate, pace, digitalizare, education, new educations, Europeanization, values, objectives, principles, globalization, democracy, interculturality, peace, digitization. |
||||||
|