Sinteză cu privire la aspectele generale de studiere a programării vizuale în învățământul preuniversitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
91 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 11:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:004.4 (3)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950)
Software (296)
SM ISO690:2012
TIMUȘ, Olga. Sinteză cu privire la aspectele generale de studiere a programării vizuale în învățământul preuniversitar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 125-133. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.125-133
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Sinteză cu privire la aspectele generale de studiere a programării vizuale în învățământul preuniversitar

Synthesis regarding the general aspects of studying visual programming in pre-university education

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.125-133
CZU: 37.01:004.4

Pag. 125-133

Timuș Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2023


Rezumat

Instrumentele și platformele de programare vizuală au devenit populare în întreaga lume, iar multe instituții de învățământ le integrează în curriculumul școlar pentru a-i familiariza pe elevi în programare și gândirea computațională. Aceasta contribuie la pregătirea elevilor pentru lumea digitală în continuă evoluție și îi ajută să devină cetățeni activi și competenți în era tehnologiei. Cercetarea propusă vizează realizarea unei analize a politicilor educaționale referitoare la implementarea programării vizuale, atât în școlile din Republica Moldova, cât și în sistemele de învățământ din alte țări, precum România, Marea Britanie, Estonia sau Spania. Se vor analiza aspecte precum, competențele stabilite, nivelurile de învățământ în care se introduce programarea vizuală, limbajele și platformele utilizate, precum și resursele disponibile. Scopul acestei analize este de a identifica experiența, abordările și bunele practici, utilizate în țările de referință, privind integrarea programării vizuale în învățământul preuniversitar și de a propune sugestii concrete pentru îmbunătățirea studierii programării vizuale în Republica Moldova Aceste sugestii includ recomandări privind curriculumul, resursele educaționale, formarea cadrelor didactice pentru a asigura o pregătire corespunzătoare a elevilor în domeniul programării vizuale. Programarea vizuală joacă un rol semnificativ în dezvoltarea abilităților digitale și a gândirii computaționale la elevi, oferindu-le oportunitatea de a-și exprima creativitatea, de a învăța abilități tehnologice esențiale și de a dezvolta gândirea logică și sistematică.

The tools and platforms for visual programming have become popular worldwide, and many educational institutions are integrating them into the school curriculum to familiarize students with programming and computational thinking. This contributes to preparing students for the constantly evolving digital world and helps them become active and competent citizens in the technology era. The proposed research aims to conduct an analysis of educational policies regarding the implementation of visual programming, both in schools in the Republic of Moldova and in education systems of other countries such as Romania, the United Kingdom, Estonia, or Spain. Aspects to be analyzed include established competencies, educational levels at which visual programming is introduced, programming languages and platforms used, as well as available resources. The goal of this analysis is to identify the experiences, approaches, and best practices used in the reference countries regarding the integration of visual programming in pre-university education. It also aims to propose concrete suggestions for improving the study of visual programming in the Republic of Moldova. These suggestions include recommendations for the curriculum, educational resources, and teacher training to ensure proper preparation of students in the field of visual programming. Visual programming plays a significant role in developing digital skills and computational thinking in students, providing them with the opportunity to express their creativity, learn essential technological skills, and develop logical and systematic thinking.

Cuvinte-cheie
programare vizuală, curriculum, sistem educaţional, competenţe digitale,

visual programming, curriculum, educational system, Digital skills