Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
91 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 11:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01:004.4 (3) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950) |
Software (296) |
SM ISO690:2012 TIMUȘ, Olga. Sinteză cu privire la aspectele generale de studiere a programării vizuale în învățământul preuniversitar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 125-133. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.125-133 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.125-133 | ||||||
CZU: 37.01:004.4 | ||||||
Pag. 125-133 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Instrumentele și platformele de programare vizuală au devenit populare în întreaga lume, iar multe instituții de învățământ le integrează în curriculumul școlar pentru a-i familiariza pe elevi în programare și gândirea computațională. Aceasta contribuie la pregătirea elevilor pentru lumea digitală în continuă evoluție și îi ajută să devină cetățeni activi și competenți în era tehnologiei. Cercetarea propusă vizează realizarea unei analize a politicilor educaționale referitoare la implementarea programării vizuale, atât în școlile din Republica Moldova, cât și în sistemele de învățământ din alte țări, precum România, Marea Britanie, Estonia sau Spania. Se vor analiza aspecte precum, competențele stabilite, nivelurile de învățământ în care se introduce programarea vizuală, limbajele și platformele utilizate, precum și resursele disponibile. Scopul acestei analize este de a identifica experiența, abordările și bunele practici, utilizate în țările de referință, privind integrarea programării vizuale în învățământul preuniversitar și de a propune sugestii concrete pentru îmbunătățirea studierii programării vizuale în Republica Moldova Aceste sugestii includ recomandări privind curriculumul, resursele educaționale, formarea cadrelor didactice pentru a asigura o pregătire corespunzătoare a elevilor în domeniul programării vizuale. Programarea vizuală joacă un rol semnificativ în dezvoltarea abilităților digitale și a gândirii computaționale la elevi, oferindu-le oportunitatea de a-și exprima creativitatea, de a învăța abilități tehnologice esențiale și de a dezvolta gândirea logică și sistematică. |
||||||
Cuvinte-cheie programare vizuală, curriculum, sistem educaţional, competenţe digitale, visual programming, curriculum, educational system, Digital skills |
||||||
|