Managerial communication – motivating foreign language teachers in the educational institution
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
168 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-18 19:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811:378.147 (5)
Languages (3298)
Higher education. Universities. Academic study (2654)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Lucia. Managerial communication – motivating foreign language teachers in the educational institution . In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.3, pp. 188-191. ISBN 978-9975-46-787-2. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p188-191
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.3, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Managerial communication – motivating foreign language teachers in the educational institution

Comunicarea managerială – motivarea profesorilor de limbi străine în instituția educațională

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p188-191
CZU: 811:378.147

Pag. 188-191

Şchiopu Lucia
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2023


Rezumat

This article explores the foreign language teachers’ self-regulatory capacity as a central element in the expression of professional behavior within transformational and charismatic leadership. Another aspect explained is the self-perception of the foreign language teacher of the educational institution that is composed to: self-cognitive accessibility and non-cognitive skill constructs. Self-regulation refers to the process by which teachers seek to align their professional behaviors and self-concepts to regulate the achievement of promotion, prevention, or punishment.

Acest articol explorează capacitatea de autoreglare a profesorilor de limbi străine ca element central în exprimarea comportamentului profesional în cadrul leadershipului transformațional și carismatic. Un alt aspect explicat este autopercepția profesorului de limbi străine din cadrul instituției de învățământ care este compusă din accesibilitate autocognitivă și construcții de abilități noncognitive. Autoreglementarea se referă la procesul prin care profesorii caută să-și alinieze comportamentele profesionale și conceptele de sine pentru a reglementa atingerea obiectivelor de promovare, prevenire sau evitare a pedepsei.

Cuvinte-cheie
the relational self and the collective self, self-regulation, transformational and charismatic leadership,

eul relațional și eul colectiv, autoreglare, leadership transformațional și carismatic