Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:821.135.1.09 (12) |
General questions of didactics and method (1236) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2129) |
![]() CIBOTARU, Liubovi. Strategii de evaluare a comprehensiunii textului literar în gimnaziu. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 171-177. ISBN 978-9975-46-323-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017 | ||||||
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu" Chişinău, Moldova, 27 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:821.135.1.09 | ||||||
Pag. 171-177 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Even though the didactics of Romanian language and literature as a gymnasium-level discipline are intensely dedicated to reading, this aspect remains one to provoke perplexities and problems in school practice. It is a complex process that is not happening in plain sight. A teacher who knows what kind of mental operations are involved in reading can help the students understand the text and find the method that will guide them towards achieving full in-depth comprehension. |
||||||
Cuvinte-cheie didactics, Romanian language and literature, reading, gymnasium, text, didactică, limba şi literatura română, lectură, gimnaziu, text |
||||||
|