Empatia și inteligența emoțională la cadrele didactice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
276 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 12:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:37.011.31 (5)
Psychology (3398)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Empatia și inteligența emoțională la cadrele didactice. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 112-119. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Empatia și inteligența emoțională la cadrele didactice

Empathy and emotional intelligence in teachers

CZU: 159.942:37.011.31

Pag. 112-119

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2023


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu teoretico-experimental formativ care a avut ca scop elaborarea, implementarea și verificarea unui program de intervenții psihologice orientat la dezvoltarea empatiei și inteligenței emoționale la cadrele didactice. Drept motiv care ne-a impulsionat la realizarea acestei cercetări formative, au fost rezultatele obținute într-o cercetare constatativă realizată. În cadrul studiului constatativ, am identificat faptul că cadrele didactice studiate manifestă în proporție de 51% nivel slab empatic, nivelul mediu empatic fiind reprezentat de 35,% și doar 14% dintre subiecţi au nivel foarte bun empatic și numai 13,% dintre ei au manifestat nivel înalt de inteligență emoțională. Eficacitatea intervențiilor psihologice elaborate și realizate a fost verificată în cadrul realizării experimentului de control. A fost demonstrată posibilitatea dezvoltării inteligenței emoționale și a empatiei în condiții experimentale special organizate în acest scop.

This article presents the results of a formative theoretical-experimental study that aimed to develop, implement and verify a program of psychological interventions aimed at developing empathy and emotional intelligence in teachers. The reason that prompted us to carry out this formative research was the results obtained in an established research. In the constatative study, we identified the fact that 51% of the teachers studied show a weak level of empathy, the average level of empathy is represented by 35.% and only 14% of the subjects have a very good level of empathy and only 13.% of them showed high level of emotional intelligence. The effectiveness of the psychological interventions developed and carried out was verified in the control experiment. The possibility of developing emotional intelligence and empathy in experimental conditions specially organized for this purpose has been demonstrated.

Cuvinte-cheie
empatie, inteligență emoțională(EQ), dezvoltare, experiment formativ, experiment de control,

empathy, Emotional intelligence (EQ), development, formative experiment, control experiment