Articolul precedent |
Articolul urmator |
154 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-24 09:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1.09+37.015.3 (1) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 POPA, Viorica. Arhetipul copilului-elev: profil real și ficțional. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 78-79. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1.09+37.015.3 | ||||||
Pag. 78-79 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea prezintă particularitățile de vârsta ale elevilor preadolescenți, pentru care s-a optat decongestionarea curriculară, recomandarea de texte literare considerate valorificatoare, conținuturi menite să pregătească elevul pentru ziua de mâine etc. Descoperim arhetipuri de copii-elevi ce își țes imperceptibil viața: între joc și problemă, între bucurie și durere; influențând modul în care ar trebui noi, profesorii, să privim fiecare aspect al vieții. Exemplele simbolice de personaje din Kinderland de Liliana Corobca și Ghiozdanul zburător de Nicolae Popa deschid posibilitatea analizei arhetipurilor/profilurilor de copii/elevi, prin aceasta creând modalități să-i înțelegem/ să-și înțeleagă sinele. |
||||||
Cuvinte-cheie arhetip, copil, elev, şcoală, particularitățile de vârstă, operă literară, personaj, archetype, child, student, school, age characteristics, literary work, character |
||||||
|