Arhetipul copilului-elev: profil real și ficțional
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
154 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-24 09:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1.09+37.015.3 (1)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
POPA, Viorica. Arhetipul copilului-elev: profil real și ficțional. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 78-79. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

Arhetipul copilului-elev: profil real și ficțional

The child-student archetype: real and fictional profile

CZU: 821.135.1.09+37.015.3

Pag. 78-79

Popa Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2023


Rezumat

Lucrarea prezintă particularitățile de vârsta ale elevilor preadolescenți, pentru care s-a optat decongestionarea curriculară, recomandarea de texte literare considerate valorificatoare, conținuturi menite să pregătească elevul pentru ziua de mâine etc. Descoperim arhetipuri de copii-elevi ce își țes imperceptibil viața: între joc și problemă, între bucurie și durere; influențând modul în care ar trebui noi, profesorii, să privim fiecare aspect al vieții. Exemplele simbolice de personaje din Kinderland de Liliana Corobca și Ghiozdanul zburător de Nicolae Popa deschid posibilitatea analizei arhetipurilor/profilurilor de copii/elevi, prin aceasta creând modalități să-i înțelegem/ să-și înțeleagă sinele.

The paper presents the age characteristics of pre-adolescent students, for whom it was decided to decongest the curriculum, to recommend valued literary texts as well as content designed to prepare students for tomorrow. We discover archetypes of students imperceptibly weaving their lives: between game and problem, between joy and pain; influencing the way we, teachers, should look at every aspect of life. The symbolic examples of characters in Liliana Corobca's Kinderland and Nicolae Popa's The Flying Schoolbag open up the possibility of analyzing the archetypes/profiles of children/students, thereby creating ways for us to understand them and for them to understand themselves.

Cuvinte-cheie
arhetip, copil, elev, şcoală, particularitățile de vârstă, operă literară, personaj,

archetype, child, student, school, age characteristics, literary work, character