Factorii perturbatori în evaluare versus căi de estompare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
262 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-09 21:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (508)
Organization of instruction (561)
SM ISO690:2012
. Factorii perturbatori în evaluare versus căi de estompare. In: Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective, Ed. 1, 9-10 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 36-50.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective 2023
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective"
1, Chişinău, Moldova, 9-10 decembrie 2022

Factorii perturbatori în evaluare versus căi de estompare

Disturbing factors in assessment versus ways of reduction

CZU: 37.091

Pag. 36-50

 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 iulie 2023


Rezumat

Disfuncţiile în evaluare sunt facilitate de diverşi factori, care intervin atât în conduita cadrului didactic, cât şi în cea a educabilului. Articolul oglindește principalele cauze și factori perturbatori în evaluare. Sunt schematizate cele mai frecvente distorsiuni ce ţin de personalitatea evaluatorului, se conturează curentele de opinie privind explicarea şi justificarea disfuncţiilor evaluative. Pentru evitarea și combaterea unor astfel de situaţii, sunt propuse variate soluţii, care reduc divergenţele şi estompează efectul distorsiunilor în cadrul procesului de evaluare.

Dysfunctions in evaluation are facilitated by various factors, which intervene both in the conduct of the teaching staff and in that of the learner. The article reflects the main causes and disruptive factors in the evaluation. The most frequent distortions related to the evaluator's personality are schematized, currents of opinion regarding the explanation and justification of evaluative dysfunctions are outlined. In order to avoid and combat such situations, various solutions are proposed, which reduce divergences and blur the effect of distortions in the evaluation process.

Cuvinte-cheie
evaluare, factori perturbatori, distorsiuni evaluative, personalitatea evaluatorului,

evaluation, disturbing factors, evaluative distortions, personality of the evaluator

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName></creatorName>
<affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Factorii perturbatori &icirc;n evaluare versus căi de estompare</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2023</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'></relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>evaluare</subject>
<subject>factori perturbatori</subject>
<subject>distorsiuni evaluative</subject>
<subject>personalitatea evaluatorului</subject>
<subject>evaluation</subject>
<subject>disturbing factors</subject>
<subject>evaluative distortions</subject>
<subject>personality of the evaluator</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2023</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Disfuncţiile &icirc;n evaluare sunt facilitate de diverşi factori, care intervin at&acirc;t &icirc;n conduita cadrului didactic, c&acirc;t şi &icirc;n cea a educabilului. Articolul oglindește principalele cauze și factori perturbatori &icirc;n evaluare. Sunt schematizate cele mai frecvente distorsiuni ce ţin de personalitatea evaluatorului, se conturează curentele de opinie privind explicarea şi justificarea disfuncţiilor evaluative. Pentru evitarea și combaterea unor astfel de situaţii, sunt propuse variate soluţii, care reduc divergenţele şi estompează efectul distorsiunilor &icirc;n cadrul procesului de evaluare.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Dysfunctions in evaluation are facilitated by various factors, which intervene both in the conduct of the teaching staff and in that of the learner. The article reflects the main causes and disruptive factors in the evaluation. The most frequent distortions related to the evaluator&#39;s personality are schematized, currents of opinion regarding the explanation and justification of evaluative dysfunctions are outlined. In order to avoid and combat such situations, various solutions are proposed, which reduce divergences and blur the effect of distortions in the evaluation process.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>