Interferența lingvistică în glotodidactică: cauze și condiții
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
174 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'1 (6)
General questions of didactics and method (1251)
Linguistics and languages (5174)
SM ISO690:2012
CELPAN-PATIC, Natalia. Interferența lingvistică în glotodidactică: cauze și condiții. In: Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine, Ed. 1, 26 noiembrie 2019, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Ediția 1, pp. 261-265. ISBN 978-9975-3408-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine
Ediția 1, 2020
Conferința "Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2019

Interferența lingvistică în glotodidactică: cauze și condiții

CZU: 37.02:81'1

Pag. 261-265

Celpan-Patic Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

As it is known, in the process of teaching / learning / evaluating foreign languages, the problem of linguistic interference is quite common. This difficulty often arises when a foreign language is studied in "artificial" conditions (in the country of origin of the learner), compared to aquiring a foreign language into an authentic context (when the learner moves to the area where that foriegn language to him is at the level of national circulation). Linguistic interference is conditioned both by structural factors of the two languages (mother tongue and foreign language) as well as by extralinguistic circumstances, that is to say psycholinguistic, didactic and sociolinguistic. In this article we will try to analyze some conditions and causes of this unfavorable overlapping process.

Cuvinte-cheie
glotodidactics, language interference, mother tongue, foreign language, contrastive method